آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

رونمایی از تخلفات شرکت پرسی‌گاز در دولت پاک دستان



 اخبار اقتصادی ,خبرهای  اقتصادی,تخلفات شرکت پرسی‌گاز

 رونمایی از تخلفات شرکت پرسی‌گاز در دولت پاک دستان؛

تخلف بیش از 8 میلیارد ریال، توزیع کارت هدیه به ارزش 115 میلیون و 194 سکه بهار آزادی، دریافت اضافه کاری برای سفر به زادگاه

طولانی شدن روند رسیدگی قضایی به تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی نگرانی کارگران را در خصوص نحوه رسیدگی به این پرونده بیشتر کرده است.

به گزارش ایلنا، زمانی که این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شد، بیشتر نگاه‌ها به سوی تخلفاتی معطوف شد که از ناحیه مدیریت عالی این مجموعه صورت گرفته بود. حال آن که در این پرونده، موارد متعددی از بی‌نظمی‌ها، اجحاف‌ها و حیف و میل اموال کارگران در زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی وجود داشت که چندان فرصت بروز نیافتند. در حالی که شاید با رسیدگی بیشتر به این موضوعات، امروز جنجال‌هایی چون فیش‌های حقوقی و اختلافات فاحش میان حقوق  مدیران با کارمندان و کارگران محلی از اعراب نداشت.

در بخشی از گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی، به شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه این سازمان پرداخته شده است که شرکت پرسی گاز ایران از آن جمله است.

در بخشی از این گزارش آمده است؛ "در شرکت پرسی گاز ایران آقای ح. ب (مدیر عامل وقت) از سال 1389 لغایت 1392/6/16 فقط از 8 روز مرخصی استفاده کرده و در همین بازه زمانی، از 482 روز ماموریت اداری استفاده کرده است. یعنی حدود 40 درصد از کل روزهای تقویم و بیشتر در روزهای چهارشنبه الی جمعه.

اکثر ماموریت‌ها نیز در روزهای تعطیل و به زادگاه ایشان یعنی استان مازندران بوده است. در ضمن وی در مدت ماموریت علاوه بر دریافت حق ماموریت، اضافه‌کاری معادل 120 ساعت نیز دریافت می‌کرد که با بند 3-7 ماده 3 آیین نامه ماموریت؛ مبنی بر عدم پرداخت اضافه‌ کار در ایام ماموریت، مغایرت آشکار دارد.

در ادامه این گزارش می‌خوانیم؛ در شرکت پرسی گاز ایران در سال‌های مورد بررسی (89 لغایت 92) پرداخت اضافه کار در ایام ماموریت برای سایر مدیران به صورت ماهیانه از جمله رئیس هیات مدیره و مدیر کل امور مالی به مبلغ ماهیانه 12 میلیون و 420 هزار ریال انجام شده است.

درادامه این گزارش و با اشاره به پرداخت مساعده‌ها و علی الحساب‌های بی‌ضابطه به مبالغ 15، 25 و 30 میلیون تومان،  خرید 115 میلیون تومان کارت هدیه و 194 عدد سکه بهار آزادی توسط دفتر مدیریت عامل در همین بازه زمانی اشاره شده که اسامی دریافت‌کنندگان در اسناد هزینه مشخص نشده است.

در بخش دیگری از این گزارش، به اهمال‌ها و سهل‌انگاری‌هایی که در گزارش‌های حسابرسی، درج ولی با آنها به صورت جدی برخورد نشده، اشاره شده و در همین زمینه به کسری گاز در شرکت پرسی گاز خراسان در سال 90 با رقمی حدود 246 میلیون ریال اشاره شده که فقط 99 میلیون ریال آن از مقصران بازپس گرفته شده است. کسری گاز در واحد تولیدی ری به ارزشی معادل 10 میلیارد و 967 میلیون و 720 هزار ریال، در ادامه این گزارش آمده است که بنا بر نص صریح گزارش مجلس، بدون بررسی و لاینحل باقی مانده است.

در بخش‌های دیگری از این گزارش به لاینحل ماندن موضوع کسری گاز در شرکت تولیدی آبادان به ارزش 678 میلیون ریال، خروج یک خودرو از شرکت و عدم عودت آن، عدم وجود یک خودرو در شرکت که در لیست اموال بوده، اما در شرکت مشاهده نشده و موارد دیگری از چنین معضلاتی اشاره شده است.

عقد قرارداد با برخی افراد و پرداخت حقوق ماهیانه کامل بدون حضور فیزیکی افراد و نیز پرداخت حق الوکاله‌ای معادل 3 میلیارد و 429 میلیون ریال به همین فرد برای یک پرونده قضایی، عدم برگزاری مناقصات برای تعیین پیمانکار نیروی انسانی و خرید از یک محل خاص بدون رعایت آیین‌نامه مالی و معاملاتی شرکت و بدون برگزاری مناقصه به مبلغ مجموعا 8 میلیارد و 631 میلیون ریال، از دیگر مواردی بوده که در بررسی شرکت پرسی گاز ایران، از سوی هیات تحقیق و تفحص مجلس به عنوان تخلفات ثبت شده است.

نگاهی به سیاهه تخلفات، تنها یک شرکت از مجموع صدها شرکت اقتصادی زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، نشان می‌دهد که نباید تخلفات سازمان، تنها به یک فرد محدود شود و باید رسیدگی کاملی به این پرونده، برای بازگشت احتمالی اموال به صندوق کارگران صورت گیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------