آخرین اخبار اقتصادی

تعطیلی پنجشنبه‌ها,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هشدار رییس اتاق بازرگانی؛ خطر حذف ایران از نقشه تجارت جهانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها

نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات…

پیام وزارت صنعت به5میلیون تن ازکسانی که سبدکالا نگرفتند



اخبار,اخباراقتصادی, توزیع  سبد کالا


اخبار اقتصادی - یک مقام مسوول در وزارت صنعت،معدن و تجارت خبر داد

پیام وزارت صنعت به5میلیون تن ازکسانی که سبدکالا نگرفتند

  همه ایرانیان تا قبل از عید سبد کالایشان را دریافت می­ کنند. توزیع سبد کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان ادامه دارد و این وزارتخانه قرار است تا پیش از پایان سال 1392 توزیع سبد کالا را تکمیل ­کند.

پیگیری  تدبیر درباره توزیع سبد کالا از وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می­ دهد که تا پایان اسفند همه شهروندان ایرانی سبد کالایشان را دریافت می کنند.

 پس از مرحله نخست توزیع سبد کالا و انتقاداتی که به نحوه توزیع آن صورت گرفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت خانوارهای ایرانی را به دو گروه بالاتر از چهارنفر و پایین ­تر از چهارنفر تقسیم کرد تا شهروندان برای دریافت سبد کالای خود دچار مشکل نشوند. یک مقام مسئول در این وزارتخانه به خبرنگار «تدبیر» گفت:« 15میلیون سرپرست خانوار ایرانی مشمول دریافت سبدکالا می ­شدند که تاکنون 10میلیون نفر از آنها در قالب خانوارهای بالاتر از چهارنفر سبد کالای خود را دریافت کرده ­اند.»

 او ادامه داد:« قصد داریم تا قبل از پایان سال پنج میلیون باقیمانده نیز که خانوارهای پایین­تر از چهارنفر هستند، سبد کالای خود را دریافت کنند تا این مرحله از توزیع سبد کالا کامل شود. تا چند روز دیگر توزیع سبد کالا به خانوارهای بالای چهارنفر به پایان می ­رسد.

 

وظیفه ما پس از این مرحله این است که از مراکز توزیع سبد کالا بازخورد بگیریم و آمار تعداد کسانی که سبد کالا را دریافت کرده ­اند و همچنین میزان موجودی این مراکز را مشخص کنیم. پس از آن اطلاعیه ­ای منتشر خواهیم کرد تا پنج میلیون سرپرست خانوار باقیمانده برای دریافت سبد کالای خود اقدام کنند و از طریق پیامک نیز به آنها اطلاع ­رسانی خواهد شد.»

 حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم، آذرماه امسال در گفتگوی خبری از دو مرحله توزیع سبد کالا تا پیش از عید خبر داد. اجرای مرحله اول توزیع این سبد با انتقاداتی همراه شد. دولت برای اصلاح نحوه توزیع سبد کالا دست به کار شد. حالا ساعات کار مراکز توزیع سبد کالا تا ساعت 22 فعال هستند.

 

تعداد کانترها افزایش یافت. فروشگاه­های توزیع سبد کالا مثل "اتکا" که فقط به نیروهای مسلح خدمات ارائه می­دهند هم موظف شدند که نسبت به توزیع سبد کالا در میان عموم شهروندان اقدام کنند. این شرایط تا پایان مرحله اول توزیع سبد کالا ادامه خواهد داشت.

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------