نوسازها همچنان پیشتازند



آپارتمان‌های مسکونی نوساز و تازه‌ساز همچنان در صدر تقاضای خریداران قرار دارند و طولانی‌ترین صف تقاضا را در طول خرداد ماه همچون اغلب ماه‌های اخیر به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد در طول خردادماه 5 هزار و 275 قرارداد فروش واحد مسکونی منعقد و ثبت شد که از این تعداد 2 هزار و 164 واحد معادل 41 درصد کل معاملات مربوط به آپارتمان‌های نوساز تا سن حداکثر سه سال بوده است. براساس این گزارش، سهم آپارتمان‌های میان سال با سن 4 تا 6 سال نیز 6/ 11 درصد بوده و آپارتمان‌های کهنه ساز هفت تا 12 سال نیز حدود 17 درصد معاملات آخرین ماه از فصل بهار را به خود اختصاص داده‌اند.

اطلاعات این سامانه نشان می‌دهد آپارتمان‌های با سن بیش از 12 سال با سهم 30 درصدی از کل معاملات خرید و فروش مسکن، رتبه دوم تقاضا را در خردادماه به خود اختصاص داده‌اند. دامنه سنی واحدهای مورد معامله در این بخش بین 13 تا 78 سال بوده است.

واسطه‌های ملکی معتقدند بخش زیادی از این میزان با هدف سکونت خریداری شده و این طور نیست که خریداران این املاک صرفا قصد ساخت‌و‌ساز داشته باشند، بلکه در میان متقاضیان خرید برای سکونت، عده‌ای حتی طالب املاک 30 تا 35 ساله هم هستند. البته اولویت این گروه از خریداران معمولا سکونت در خانه‌های شخصی و حیاط دار است و از این رو حاضر هستند املاک قدیمی را معامله کنند. طی خردادماه، 1383 واحد مسکونی 13 تا 35 ساله معامله شد که معادل 3/ 26 درصد کل معاملات ماه گذشته است.
 

 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, بازار مسکن

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------