آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

سهام‌داران دست نگه دارند/خریداران بخرند



اخبار,اخبار اقتصادی, بازار بورس

 

اخبار اقتصادی  - کارشناس بورس ؛
سهام‌داران دست نگه دارند/خریداران بخرند

هنوز یک هفته از ثبات در بازار بورس نمی‌گذرد که دوباره شاخص به مرز 80هزار واحد تنزل یافت و سهام‌داران خرد و کلان را دچار تلاطم کرد.

پرویز فاتح کارشناس مسائل بورسی در گفتگو با بازارخبر ضمن تشریح آشفتگی اخیر این بازار، بیان کرد: اتفاقات چند دهه‌ اخیر بازار بورس و وضع قوانین جدید سیستم معاملات، کار تشخیص قدرت عرضه و تقاضا را هم برای معامله‌گران و هم برای سرمایه‌گذاران مشکل کرده است. به‌ طوری‌که پیش‌بینی این موضوع که در صورت خرید یک سهم فروشندگان احتمالی آن چقدر خواهد بود، کاری است دشوار.

فاتح ضمن اشاره به نقص سیستم جدید معاملات واردشده بیان می‌کند که در گردش تند به تند صنایع، آنها را دچار مشکل کرده است. در حقیقت مشکل اصلی در بازار بورس این روزها، همین گردش تند به تند است.

وی در پاسخ به این سوال که سهامداران با سهام فعلی خود چه کنند و بین گزینه‌ فروش یا خرید کدام‌یک را انتخاب کنند؟ اظهار داشت: توصیه من به سرمایه‌گذاران این است که  افق دید خود را از کوتاه‌مدت به بلندمدت یا حتی میان‌مدت تغییر دهند؛ در غیر اینصورت باید منتظر باشند تا ببینند که سیستم معاملات جدید چه زمان برداشته می‌شود. چون بدیهی است که سیستم موقتی خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: پس از رفع ابهامات اخیر بازار در پی مشخص شدن بودجه‌ سال آینده و هم‌چنین زمان اجرای دقیق لایحه‌ی هدفمندی (احتمالاً از فروردین سال آینده) شرایط خرید نسبت به قبل متعادل‌ترشده است. بنا بر این به خریداران توصیه می‌کنم که در صورت خرید، تمام حجمشان را به صورت روزانه و یا طی چند روز خرید نکنند و سرمایه‌ خود را بر گروه‌هایی بگذارند که از یک سو ابهامات کمتری پیرامونشان مطرح است و از سوی دیگر با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، کمتر از ‌آن متاثر می‌شوند.

به گفته این کارشناس: گروه‌های بانکی، خودرویی و پالایشی در واقع سه صنعتی هستند که در میان مدت سود و بازدهی خوبی خواهند داشت.

فاتح در پایان پیش‌بینی خود از بورس سال آینده را اینطور بیان کرد: صرف نظر از بازدهی‌های 135درصدی و 113 درصدی، سال آینده با بازدهی 30 الی 40 درصدی، سال خوبی خواهد بود. اما نه به خوبی سال 92.
اخبار اقتصادی - بازار خبر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------