آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

افزایش 25درصدی اونس جهانی



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی,بازارهای جهانی

با پایان یافتن ماه ژوئن، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در نیمه نخست سال جاری میلادی، قیمت طلا در بازارهای جهانی رشدی نزدیک به 25 درصد را از خود به ثبت رسانده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کوین‌نیوز، در حالی که قیمت طلا در آخرین روز از ماه ژوئن با افت مواجه شد، اما این فلز گرانبها در ماه ژوئن، سه‌ماهه دوم سال 2016 و نیمه نخست سال جاری افزایش قیمت را به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش هر اونس طلا در پایان ماه ژوئن با ایستادن بر سطح 1320 دلاری رشدی 8.5 درصدی را در ماه ژوئن تجربه کرد. این فلز گرانبها در سه‌ماهه دوم سال جاری 6.9 درصد و در نیمه نخست سال 2016 معادل 24.6 درصد رشد قیمت داشته است. در روز چهارشنبه، فلز زرد به بالاترین سطح خود از جولای 2014 رسیده بود.

 
کردیت بانک سوئیس اعلام کرد: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت طلا در ادامه سال جاری افزایش یافته و به 1500 دلار برای هر اونس برسد. انتظار می‌رود پیامدهای کلان اقتصادی نظیر رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و انتخابات هشتم نوامبر آمریکا روی این رشد قیمتی تاثیرگذار باشد.»
 
بر همین اساس، نقره نیز در ماه ژوئن رشدی 16.4 درصدی را به ثبت رساند و قیمت هر اونس از این فلز سفید با رشدی 20.4 درصدی در سه‌ماهه دوم سال جاری و افزایش قیمت 34.9 درصدی در نیمه نخست امسال به 18 دلار و 62 سنت رسید.
 
کارستن فریچ، تحلیلگر کامرزبانک اعلام کرد: «نقره از دو سمت نفع می‌برد: افزایش قیمت طلا از یکسو و قیمت پایه بالای فلزات گرانبها از سوی دیگر باعث رشد قیمت نقره‌ای شده که در اغلب صنایع استفاده می‌شود.»
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------