گران‌ترين طلاق جهان در آينه اعداد و ارقام



 اخبار اقتصادی  ,خبرهای اقتصادی ,  بریتانیا


اتحاديه اروپا يكي از كم سابقه‌ترين رويدادها در طول تاريخ تاسيس اين اتحاديه را تجربه كرد. بسياري از كارشناسان معتقدند كه اين اتفاق بزرگ‌ترين چالش اين اتحاديه از زمان تاسيس است و «نه» بزرگي به يكپارچگي. خروج بريتانيا ماهيت اتحاديه اروپا را تحت تاثير قرار خواهد داد.

 

اين موسپيدهاي بريتانيا بودند كه راي دادند به جدايي از اتحاديه اروپا و حالا اگر كسي به دنبال درك تاثيرات اقتصادي و سياسي اين اتفاق است كافي است سري به بازار طلا بزند كه اين روزها حرارتي بالا دارد. هر چند در نخستين واكنش تالارهاي شيشه‌اي از اروپا تا آسيا، قرمز به تن كردند اما بورس لندن پس از چند روز ريزش توانست بار ديگر خود را احيا كرده وروي پاهايش بايستد.


 حالا بسياري اين سوال را مطرح مي‌كنند كه آينده چه خواهد شد، شريك ناراضي بالاخره‌از پس سال‌ها تحمل ازدواجي مصلحتي تن به جدايي داده و بايد پذيرفت خانواده اروپايي ديگر بدون بريتانيا بايد به زندگي ادامه دهد. اينها البته اگر در كنار تحركاتي كه در هلند، فرانسه، آلمان و... مشاهده مي‌شود، قرار بگيرد نشان مي‌دهد اتحاديه اروپا با چالشي بزرگ ميان بودن يا نبودن روبه‌رو است. آيا باقي مي‌ماند؟ اين پرچم بدون يك ستاره دوامي خواهد داشت يا اينكه ستاره‌ها يكي يكي فروخواهند ريخت؟


 از سوي ديگر بيش از سه ميليون نفر در بريتانيا دست به كار شده‌اند و طوماري را امضا كرده‌اند مبني بر اينكه ضروري است دوباره همه‌پرسي برگزار كنيد تا ما راي بدهيم به ماندن در اتحاديه اروپا. با اين حال بازارهاي جهاني نفت، طلا و... آن قدر گرم واكنش نشان دادن به گذشته‌اند كه تحولات جاري چندان اثري بر آنها باقي نمي‌گذارد.
 
هزينه طلاق براي بريتانيا
 اين تنها موافقان موجوديت اتحاديه اروپا نيستند كه آنچه از راه خواهد رسيد، نگران‌شان كرده است. بريتانيايي‌ها خود نيز دوره‌اي سخت و سنگين را براي اقتصادشان پيش‌بيني مي‌كنند. از اين رو است كه برخي اين طلاق را گران‌ترين طلاق جهان لقب مي‌دهند چرا كه موجب خواهد شد بريتانيا مهم‌ترين شركاي تجاري‌اش را از كف بدهد.


 سرمايه‌گذاري در اين كشور نيز با كاهش روبه‌رو مي‌شود. اينها بخشي از تبعات اقتصادي است و در اينفوگراف به تفصيل شرحي از آنچه رخ خواهد داد، منعكس شده است. از سوي ديگر بايد در نظر داشت كه با خروج بريتانيا، اثرگذاري سياسي اين اتحاديه نيز در معادلات جهاني تزلزل خواهد يافت. تا پيش از اين اتحاديه اروپا، با هويت كامل داراي دو راي در شوراي امنيت بود و بعد از خروج بريتانيا، حق اين اتحاديه به دليل حضور تنها عضو داراي حق وتوي آن در شوراي امنيت به يك راي كاهش خواهد يافت. اين بدان معني است كه اهميت استراتژيك اين اتحاديه در مقايسه با قبل كاهش مي‌يابد. فردا چه خواهد شد؟

 

 اخبار اقتصادی  -  اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------