آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چین تنها خریدار همه نفت خام ایران؟ / فروش نفت به بالاترین میزان از سال۲۰۱۹ رسید

صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور برابر با…

تلاش برای تولید خودروی ارزان قیمت داخلی/به اندازه 2 سال خودرو وارد کشور شد



اخبار,اخبار اقتصادی,خودروهای داخلی


اخبار اقتصادی - تلاش برای تولید خودروی ارزان قیمت داخلی

 خودروسازان بزرگ داخلی به دنبال تولید خودروهای جدید با قیمت پایین و در تیراژ بالا هستند.

رشد سه برابری نرخ ارز و همچنین افزایش قیمت تمام شده و فروش خودروهای داخلی میزان فروش این محصولات در کشور را کاهش داده است.

بنابراین به گفته کارشناسان شرایط اقتصادی کشور موجب شده که خودروسازان‌ در کنار تولید محصولات فعلی و همچنین محصولات آتی، استراتژی تولید خودروی جدید با قیمت پایین را نیز در دستور کار قرار دهند.

هم‌اکنون بخشی از مصرف‌کنندگان داخلی با توجه به تورم رخ داده در دو سال اخیر تا حد زیادی توان خرید بسیاری از خودروها را از دست داده‌اند و خودروسازان سعی دارند با تولید خودروهای جدید و ارزان این قشر را مجددا به سبد مشتریان خود اضافه کنند.

به نظر می‌رسد که استراتژی خودروسازان ‌در وضعیت فعلی تولید خودرویی در سطح قیمتی بین 20 تا 30 میلیون تومان است. این خودروهای جدید به دلیل تغییر مدل و ظاهر خودرو مشتریان بیشتری نسبت به خودروهای فعلی که در این سطح قیمتی تولید می‌شوند، خواهند داشت.

تولید این خودروها امکان فروش بالا در تیراژ چند صد هزار دستگاهی را به خودروسازان خواهد داد و در نتیجه با رشد تیراژ تولید، هزینه‌های سربار و قیمت تمام شده تولید و فروش این خودروها نیز کاهش می‌یابد.

البته اگرچه هم‌اکنون خودروسازان اروپایی نیز به دنبال بازگشت به بازار ایران هستند اما به نظر می‌رسد که با توجه به سطح قیمتی بیش از 30 میلیون تومانی محصولات آنها این خودروسازان موفقیت زیادی برای فروش بالا در بازار ایران کسب نخواهند کرد.

استراتژی خودروسازان‌ برای تولید خودروی ارزان قیمت بر توسعه خودروهای داخلی و استفاده از پلت‌فرم‌های خارجی استوار است. به نظر می‌رسد که اولین محصول تولید شده براین اساس در سال‌های 1394 و 1395 وارد بازار خواهد شد.

 

                                    ....................................................


به اندازه 2 سال خودرو وارد کشور شد

در ماه‌های آخر دولت دهم به اندازه 2 سال ثبت سفارش انجام شده است.

روز گذشته خبری از رشد 60 درصدی واردات خودرو از نظر تعداد در 11 ماه گذشته سال‌جاری بر اساس آمار گمرک منتشر شد.

به گزارش دنیای اقتصاد هرچند انفجار واردات خودرو بارزترین وجه این خبر است که توسط یکی از خبرگزاری‌های داخلی منتشر شده، اما نکته قابل‌تامل دیگری نیز در این خبر که به صورت «اختصاصی» منتشر شده است، وجود دارد. این نکته با نگاهی به آمار واردات پنج‌ ماهه ابتدایی امسال که ورود 16 هزار و 900 دستگاه خودرو به کشور را نشان می‌دهد، خودنمایی می‌کند.

به این ترتیب انجام محاسبه‌ای ساده بر اساس آمار منتشر شده نشان می‌دهد که تعداد 44 هزار و 170 خودرو از شهریور امسال وارد کشور شده است.

 این رقم به این معنا است که از شهریور تا بهمن امسال به صورت میانگین، ماهانه 7 هزار و 361 خودرو وارد کشور شده است.

از سویی با توجه به اینکه از زمان ثبت سفارش تا وارد شدن خودرو به کشور بیش از سه ماه زمان نیاز است، کارشناسان فرضیه‌ای بر این مبنا مطرح می‌کنند که ثبت سفارش این حجم از خودرو در چند ماه آخر دولت دهم انجام شده است.

به عقیده کارشناسان و بر اساس این فرضیه، در ماه‌های آخر دولت دهم به اندازه 2 سال ثبت سفارش انجام شده است. این فرضیه در حالی مطرح است که روز گذشته مسوولان ثبت سفارش کالا پاسخی به خبرنگار «دنیای اقتصاد» در رابطه با آمار منتشر شده ندادند.

اما برخی از کارشناسان عقیده دارند یکی از دلایل این رشد واردات، ورود قابل‌توجه اشخاص حقیقی به حوزه واردات خودرو باشد. طی چند ماه گذشته واردات خودرو از طریق افراد حقیقی به قدری رواج پیدا کرد که نگرانی مسوولان را برای تامین خدمات پس از فروش این خودروها برانگیخت.

در حال حاضر به‌دلیل افزایش واردات، نمایشگاه‌های خودروهای وارداتی، مملو از خودروهایی است که به‌صورت اقساطی به فروش می‌رسد.

اما در نهایت همین کارشناسان واردات 61 هزار و 70 دستگاه خودرو به کشور را که ارزشی برابر با یک میلیارد و ۲۷۲ میلیون دلار دارد، آن هم با توجه به رکود و نوسانات نرخ ارز بی سابقه توصیف می‌کنند.
 اخبار اقتصادی - ایسنا,دنیای اقتصاد
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------