آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

رییس بانک مرکزی دولت احمدی نژاد: «بانک رفاه» خصوصی نیست/ سال 88: خصوصی اعلام می کنیم



 اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, محمود بهمنی

محمود بهمنی که در 4 شهریور 88 از خصوصی شدن بانک رفاه خبر داده بود در گفت و گوی خود با عصر ایران می گوید وقتی اعضای هیأت مدیره را دولت تعیین می کند چگونه می توان گفت این بانک خصوصی است؟!

عصر ایران - محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی در دولت احمدی نژاد با توجه به حواشی ایجاد شده بعد از انتشار فیش‌های حقوقی به ویژه در مورد بانک هایی که مشهور به دولتی‌اند ولی  مدعی خصوصی شدن، می گوید: سهام این بانک متعلق به تامین اجتماعی است ،6 درصد سهامش دولتی بود و این 6 درصد را نیز واگذار کردند و الان کل این بانک متعلق به تامین اجتماعی است و در واقع این بانک تحت پوشش تامین اجتماعی است.
 
وی که به عنوان نماینده ساوجبلاغ و نظرآباد و طالقان به مجلس دهم راه یافته در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران با بیان اینکه «الان بانک های صادرات و ملت را می گوییم خصوصی هستند» اظهار کرد: سهام عدالت الان در بانک رفاه است و پنج نفر هیات مدیره آن را نیز دولت مشخص می کند و آیا با این اوصاف بازهم می توانیم بگوییم این بانک خصوصی است؟

 عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: من خصوصی شدن بانک ها را در جدا شدن مالکیت از مدیریت می دانم ،خصوصی سازی یعنی اینکه دولت دیگر در آنجا سهامی ندارد تحت هر عنوانی که باشد دولت نباید در این بانک‌های که می گویند خصوصی است سهامی داشته باشند.


وی تصریح کرد: اگر واقعا بانک‌هایی چون تجارت، صادرات و رفاه خصوصی هستند پس چرا باید اعضای هیات مدیره آنها را دولت مشخص کند؟ آیا بازهم می توانیم با این گونه عمل کردن ادعا کنیم که این بانک‌ها خصوصی هستند؟

  محمود بهمنی در چهارم شهریور 1388 در مقام رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود: «با تغییر اساسنامه بانک رفاه کارگران این بانک را خصوصی اعلام می کنیم.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------