آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

افزایش ۱۰ درصدی اجاره‌بها با شروع تابستان/ ادامه ثبات در خرید و فروش مسکن



 اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, اجاره‌بها

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از افزایش حداکثر ۱۰ درصدی اجاره‌بها با شروع تابستان به عنوان فصل جابه‌جایی مسکن خبر داد.

حسام عقبائی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین آمار به دست آمده تا هشتم تیرماه سال جاری، اظهار کرد: براساس آخرین آمار در هشت روز اول تیرماه در تهران ۵۷۳۸ مورد قرارداد اجاره و ۴۵۸۳ مورد قرارداد خرید و فروش داشته‌ایم که این رقم در ایران در ارتباط با اجاره مسکن ۱۹ هزار و ۸۳۰ مورد و در روز خرید و فروش به ۱۵ هزار و ۴۲۶ مورد می‌رسد.

وی ادامه داد: در خردادماه سال جاری ۲۳ هزار و ۵۹۱ مورد اجاره و ۱۷ هزار و ۶ مورد قرارداد خرید و فروش مسکن در تهران داشته‌ایم که این رقم در کل ایران معادل ۸۲ هزار و ۸۲ مورد در بحث اجاره‌بها و ۵۸ هزار و ۵۲۴ مورد در بحث خرید و فروش بوده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران و ایران همچنین در خصوص میزان حجم مبادلات بازار مسکن خاطر نشان کرد: بازار مسکن در حال خروج از فاز اول رکود است و به سمتی می‌رود که دوران پیش رونق به دوران رونق تبدیل شود.

عقبائی با اشاره به افزایش یا عدم افزایش قیمت بازار خرید و فروش مسکن طی ماه‌های آتی یادآور شد: وضعیت مسکن هنوز در بحث قیمت‌ها ثبات دارد و پیش‌بینی در خصوص افزایش قیمت خرید و فروش مسکن نداریم و به احتمال فراوان این روند تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: قیمت مسکن در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ افزایشی نیافت و قیمت اجاره‌بها نیز تابعی از بحث خرید و فروش مسکن است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران و ایران همچنین در مورد نقل و انتقالات مسکن نیز بیان کرد: معمولا نقل و انتقالات از ۱۵ خردادماه تا پایان شهریورماه ادامه می‌یابد و در ماه رمضان با کاهش نقل و انتقالات مواجهیم.

عقبائی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در برخی از بافت‌های شهری تا ۱۰ درصد افزایش اجاره‌بها داشته باشیم و اگر بیش ازاین رقم قراردادهایی انجام شود و تخلفاتی صورت گیرد مربوط به مشاوران املاک و در حیطه اتحادیه باشد، مردم می‌توانند با شماره تلفن ۷۳۳۴ تماس گرفته و هر مشکلی را که با آن مواجه شدند گزارش دهند تا با آن برخورد کنیم.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------