آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

پیش بینی قیمت مسکن در سال 93



اخبار,اخبار اقتصادی,پیش بینی قیمت مسکن


اخبار اقتصادی - ستاریان ،کارشناس مسکن  :

پیش بینی قیمت مسکن در سال93

او با توضیح اینکه با توجه به جهش قیمت‌ها در سال 91 چند سال طول خواهد کشید که مردم توان خرید مسکن را داشته باشند، اظهار کرد: « بازار مسکن نیاز به ثبات دارد. در واقع ثبات اقتصادی به دنبال ثبات سیاسی به وجود خواهد آمد که خوشبختانه این امر تا حدودی محقق شده است.»

 از سال 89 بازار مسکن روی خوشی به متقاضیان نشان نداد. قیمت اجاره و خرید مسکن از همان سال روند صعودی به خود گرفت و در سال 91 به اوج خود رسید. بسیاری از کارشناسان سیاست‌های اشتباه دولت دهم را باعث چنین رخدادی در بازار مسکن می دانند.

اما حالا و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید چشم همه خانه به دوشان به تصمیم‌های اقتصادی مردان دولت است. گرچه بیت‌الله ستاریان، کارشناس حوزه مسکن افزایش قیمت در این بازار را برای سال آینده پیش‌بینی کرده اما گفته است که این افزایش، شدت سونامی‌وار نخواهد داشت.

بیت‌الله ستاریان با بیان اینکه در کشور ما میزان عرضه و تقاضای مسکن متناسب نیست، به خبرنگار اقتصادی تدبیر می‌گوید: «در حال حاضر مسکن حالت رکودی دارد. اما به اجرای بودجه 93 امکان افزایش قیمت و تغییر در بازار مسکن وجود دارد.»

او با توضیح اینکه با توجه به جهش قیمت‌ها در سال 91 چند سال طول خواهد کشید که مردم توان خرید مسکن را داشته باشند، اظهار کرد: « بازار مسکن نیاز به ثبات دارد. در واقع ثبات اقتصادی به دنبال ثبات سیاسی به وجود خواهد آمد که خوشبختانه این امر تا حدودی محقق شده است.»

این کارشناس حوزه مسکن بر این باور است «افزایش یا کاهش قیمت مسکن به میزان زیادی به اقتصاد کلان و سیاست‌های اقتصادی دولت  بستگی دارد. هر نوع تغییر و تحول در سیاست‌های اقتصادی دولت تاثیر زیادی بر قیمت مسکن دارد.»

ستاریان معتقد است « با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی از عمر دولت یازدهم نگذشته است نمی‌توان به طور قطعی وضعیت مسکن را پیش‌بینی کرد. اما با اجرایی شدن بودجه 93، در سال آینده به طور قطع با افزایش قیمت مسکن مواجه خواهیم بود.»

او افزود: «البته این افزایش قیمت حالت شوک نخواهد داشت و به دلیل حجم مناسب عرضه مسکن در سال‌های اخیر طرح مباحثی مبنی بر شوک قیمت یا سونامی افزایش قیمت در بخش مسکن اساسا فاقد منطق اقتصادی است.»

او می‌گوید: «خوشبختانه از آبان ماه سال جاری به بعد ما شاهد نوعی ثبات در بازار مسکن هستیم. درواقع به اعتقاد من قیمت‌ها اکنون به کف خود رسیده‌اند.»
اخبار اقتصادی - تدبیر
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------