آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

۸۰۰هزارمیلیاردتومان پول مردم دست‌بانک‌ها



 اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی,  بانک ها

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: پارسال دولت در اجرای برنامه خروج از رکود فقط توانست مشکلات دو واحد صنعتی خودروسازی را حل کند و به بقیه واحدهای صنعتی و تولیدی کمکی نکرد.

به گزارش تسنیم، ابراهیم جمیلی در شبکه خبر با بیان اینکه دولت برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، دیر اقدام کرده است افزود : پارسال دولت در اجرای برنامه خروج از رکود فقط توانست مشکلات دو واحد صنعتی خودروسازی را حل کند و به بقیه واحدهای صنعتی و تولیدی کمکی نکرد.

وی گفت: مشکل اساسی صنعت و تولید در تامین نقدینگی بوده و رکود حاکم هم ناشی از آن است .

جمیلی با بیان اینکه اکنون بانک ها پاشنه آشیل اقتصاد کشور هستند افزود: حدود 800 هزار میلیارد تومان پول مردم در بانک ها سپرده گذاری شده است بنابراین نقدینگی وجود دارد اما تا زمانی که بانک ها بنگاه داری می کنند به بخش خصوصی نوبت نمی رسد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: بیش از صد هزار میلیارد تومان معوقات بانکی داریم و برخی پول ها در مسکن مهر و طرح های نیمه تمام، راکد شده است.

جمیلی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید بر بانک ها نظارت کند، افزود: اکنون سود تسهیلات برخی بانک ها بیش از 27 تا 36 درصد است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------