عدم شفافیت فعالیت‌های مالی مهمترین مشکل سیستم بانکی ایران است/ اروپا آماده همکاری است



 اخباراقتصادی  ,خبرهای   اقتصادی ,امور بانکی آلمان

 مدیر فدرال ناظر در امور بانکی آلمان گفت: پس از توافق هسته‌ای ما یک گروه کاری برای همکاری با بانک‌های ایرانی تشکیل دادیم که فرصت‌های همکاری در همه زمینه‌ها اعم از مراودات بانکی و صدور ضمانت‌نامه فاینانس و سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و امیدواریم در زمان مناسب این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

پیتر کروشل مدیر فدرال ناظر در امور بانکی آلمان در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص نحوه همکاری بانک‌های ایرانی با همتایان اروپایی و مشکلاتی که در سر راه این همکاری‌ها وجود دارد،اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل سیستم بانکی ایران عدم شفافیت فعالیت‌های مالی آنها است.

وی ادامه داد: ایران پیشرفت‌های خوبی در زمینه هماهنگی خود با نهادهای بین‌المللی برای خروج از لیست پولشویی داشته است اما هنوز نام ایران در بلک لیست قرار دارد و بانک‌های اروپایی به شدت بر روی این مسائل حساس هستند.

وی ادامه داد: رعایت استانداردهای وفاداری، رازداری و پایبندی به تعهدات از دیگر شرایطی است که هر بانکی برای وارد شدن به سیتسم بین‌المللی باید آن را رعایت کند.

کروشل تصریح کرد: در واقع بانک‌های ایرانی هنوز تحت مالکیت دولت هستند و نمی‌توانیم نام خصوصی را بر روی آنها بگذاریم.

وی ادامه داد: پس از توافق هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی در روابط بانکی بین‌المللی ایران شاهد بودیم به طوری که برخی از بانک‌ها دفاتر خود را در تهران راه‌اندازی کردند و این نشان می‌دهد بانک‌های اروپایی آمادگی همکاری با همتایان ایرانی خود را دارند اما هنوز شرایط این همکاری‌ها به وجود نیامده است.

کروشل ادامه داد: پس از توافق هسته‌ای ما یک گروه کاری برای همکاری با بانک‌های ایرانی تشکیل دادیم که فرصت‌های همکاری در همه زمینه‌ها اعم از مراودات بانکی و صدور ضمانت‌نامه فاینانس و سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و امیدواریم در زمان مناسب این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------