آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

60 درصد جمعیت یارانه بگیر حذف می شوند



اخبار,اخبار اقتصادی,هدفمندی یارانه ها


اخبار اقتصادی - پیش‌بینی اعطای یارانه به 40 درصد مردم

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تصمیمات گذشته در نوع پرداخت یارانه درست نبوده است، افزود: این تصمیمات اشتباه چاره‌ای جز محدودیت در یارانه را باقی نگذاشت.

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: در گذشته تصمیمی که برای نوع توزیع یارانه در کشور گرفته شد بسیار مضر و آسیب‌زننده بود.

وی با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت این چنینی یارانه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد کرد، افزود: طبق برنامه و سیاست‌گذاری‌ها، درآمد حاصل از یارانه‌ها باید صرف راه‌اندازی تولید، رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و همچنین ورود بخشی از این درآمدها به حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شد.

رضایی تصریح کرد: ادامه مسیر با روند گذشته برای کشور مفید نبود چراکه زیرساخت این نوع توزیع، از گذشته فراهم نبوده است. تصمیم‌گیری‌های اشتباه گذشته راهی جز حذف یارانه به صورت کلی و یا محدودیت در پرداخت آن برای دولت باقی نگذاشته بود.

وی راه دوم را بهترین گزینه برای اجرای این برنامه اقتصادی در کشور دانست و گفت: دولت راه دوم را برگزید، به نحوی که اقشار غیرنیازمند از دریافت یارانه کنار روند و بهترین اقدام از سوی مردم این است که افراد متمول، خود، از دریافت یارانه انصراف دهند.

نماینده خمین اضافه کرد: بخشی از مردم نیز در بررسی‌ها حذف خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود در اجرای فاز دوم یارانه‌ها، 40 درصد جمعیت کشور باقی بمانند و یارانه دریافت کنند.

رضایی با تأکید بر اینکه لازم است که چارچوب کار کاملاً برای مردم روشن شود و توضیحات مکفی ارائه شود، عنوان کرد: اینکه مسئولین از ابزاری همچون جریمه استفاده ‌کنند در شأن ملت نیست و لازم است که در نوع برخورد با مردم این روند اصلاح شود.
 اخبار اقتصادی - ایسنا 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------