آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

فشار بر مشترکان برق برای تعویض‌ کنتورهای هوشمند 15 آمپر با 25/ درخواست 1.7 میلیون تومان هزینه تعویض



 اخباراقتصادی  ,خبرهای اقتصادی,تعویض کنتورهای هوشمند

شرکت توزیع برق تهران در جدیدترین اقدام برای تعویض کنتورهای هوشمند ۱۵ آمپر به ۲۵ آمپر به برخی مشترکان فراخوان داده و اعلام کرده است در غیر این صورت کنتورهای برق آنان از کار خواهد افتاد.

به گزارش  فارس، نصب کنتورهای هوشمند و تعرفه‌ای از سال 93 با شدت بیشتر و با هدف هوشمند‌سازی شبکه و امکان جریمه مشترکان پرمصرف در ساعات پیک آغاز شد تا منجر به رفتار صرفه‌جویانه مشترکان پرمصرف برق به ویژه در ساعات پیک شود.

در همان سال مرحله اول نصب کنتورهای هوشمند برق با اولویت شش کلانشهر اصلی (طرح فهام) آغاز شد تا علاوه بر جریمه مشترکان پرمصرف و شناسایی آنلاین دستکاری کنتورها، پیش فروش برق به مشترکان با هدف صرفه‌جویی در مصرف از یکسو و تامین منابع سرمایه‌ای توسعه صنعت برق از سوی دیگر آغاز شود. در همان سال نصب 2 هزار کنتور هوشمند به صورت پایلوت در تهران و زنجان آغاز شد.

اکنون با گذشت دو سال از اجرای این طرح و عدم استقبال از سوی مشترکان، شرکت توزیع برق برای توسعه این کار به تهدید روی آورده و به مشترکان اعلام کرده است که هرچه سریعتر برای تعویض کنتورهای برق اقدام کنند تا کنتور برق آنها از کار نیفتد.

شرکت توزیع برق به تازگی در مناطق شمالی تهران اطلاعیه‌ای که بر روی آن نام واحد بازرسی درج شده به درب منازل مشترکان ارسال کرده و از آنان خواسته است که برای تعویض کنتورهای هوشمند 15 آمپر و تبدیل آن به 25 یا 32 آمپر اقدام کنند.

در این اقدام متصدیان حاضر در شرکت توزیع برق منطقه پاسداران به مشترکان گوشزد کرده‌اند که اگر در این باره اقدام نشود اقدامات فنی لازم روی کنتورهای قبلی انجام خواهد شد تا کارآیی خود را از دست بدهد.

برخی مشترکان برق که برای اطلاعات بیشتر در این باره به اداره برق منطقه اقدسیه مراجعه کرده بودند متوجه شدند که شرکت توزیع برق تهران بابت تعویض هر کنتور برق یک میلیون و 710 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

مشترکان برق می‌گویند: شرکت توزیع برق به آنها اعلام می‌کند که اگر به تعویض کنتور برق اقدام نشود با اقدامات فنی روی کنتورهای قدیمی و 15 آمپر ولتاژ به گونه‌ای پایین خواهد آمد که عملا استفاده از آن میسر نخواهد شد.

در اطلاعیه ای که با نام مشترک و شماره پرونده ارائه شده است آمده است:بدینوسیله به اطلاع می رساند مطابق برسی به عمل آمده لوازم اندازه گیری انشعاب به شماره پرونده فوق دارای اشکال بوده که نیاز است حداکثر ظرف 4 روز از تاریخ نامه به همراه قبض مربوطه به منطقه برق پاسداران،معاونت خدمات مشترکین،واحد بارسی مراجعه و اقدام اساسی به عمل آورید و بدیهی است مسئولیت عواقب عدم حضور و پیگیری متوجه آن مشترک محترم خواهد بود.

یک مشترک برق در منطقه اقدسیه گفت تعویض کنتور به ساختمان مسکونی ما که 18 واحد است ابلاغ شده و تاکنون تنها یکی از واحدها اقدام به تعویض کنتور کرده است.

بر اساس این گزارش شرکت برق برای تسریع در فرآیند هوشمندسازی کنتورها می‌توانست فروش کنتور را اقساط قابل پرداخت برای مشترکان در نظر گرفته و پس از تعویض کنتور هر ماه قسط ماهانه را در قبوض لحاظ کند.

در روند کنونی به نظر نمی‌رسد فرآیند هوشمندسازی کنتورهای برق در کشور از سرعت لازم برخودار باشد و این کار از چالش‌های اساسی وزات نیرو خواهد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------