آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

تولید نفت عربستان به 10.67 میلیون بشکه رسید/ افزایش عرضه عامل کاهش قیمت نفت



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی , نفت

در حالی که بالا بودن عرضه عامل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی است؛ وزیر نفت عربستان طی مصاحبه‌ای با رویترز به طور ضمنی از افزایش تولید نفت این کشور و رسیدن آن به رقم 10.67 میلیون بشکه در روز خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، خالد الفلیح وزیر نفت عربستان در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: تقاضا بر نفت عربستان در بسیاری از نقاط جهان افزایش یافته است.

وی به طور ضمنی رسیدن تولید نفت عربستان به رقم 10.67 میلیون بشکه در روز طی ماه گذشته را تایید و دلیل این اقدام را افزایش تقاضای نفت عربستان در بازار جهانی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: علی‌رغم شرایط کنونی بازار ما همچنان تقاضای بالایی را در بازار برای نفت عربستان شاهد هستیم چرا که نرخ تولید کشورهای نفتی غیر اوپکی به شدت رو به کاهش است و تقاضای بالایی برای نفت در بازار جهانی وجود دارد.

این وزیر عربستانی همچنین اعلام کرد: تقاضای نفت در بازار داخلی عربستان نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تقاضای نفت عربستان در تابستان سال جاری کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است گفت: به دلیل افزایش مصرف برق برای سرمایش در تابستان‌ها شاهد افزایش تقاضای نفت در بازار داخلی هستیم.

وی تاکید کرد: اجرای اقدامات در راستای بهینه‌سازی مصرف انرژی در عربستان در حال تاثیرگذاری و افزایش تقاضای نفت در این کشور طی تابستان کاهش یافته است.

وی همچنین تاکید کرد: بازار نفت جهانی در حال بازگشت به تعادل است، اما از بین رفتن مازاد عرضه موجود در بازار جهانی زمانبر خواهد بود.

فلیح ادامه داد: ما در مسیر درست قرار داریم و روند قیمتی نفت این مساله را بازتاب خواهد داد.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش سرمایه‌گذاری و تولید قیمت نفت باید روندی افزایشی را در پیش گیرد و ما در عربستان در حال نظارت بر بازار هستیم و در صورتی که نیاز به اقدامی برای متعادل کردن بازار وجود داشته باشد ما به کمک اوپک و تولیدکنندگان غیراوپکی این اقدام را اجرا خواهیم کرد.

فیلح ادامه داد: طی ماه آینده اجلاس مجمع جهانی انرژی در الجزایر برگزار خواهد شد و فرصت خوبی خواهد بود تا تولیدکنندگان اوپکی و غیراوپکی با یکدیگر دیدار کرده و نسبت به شرایط بازار و هرگونه اقدام ممکن برای بازگرداندن ثبات به بازار با یکدیگر گفت‌‌وگو کنند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------