برآورد سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا از ذخایر ارزی ایران



اخبار,اخبار اقتصادی, ذخاير ارزي

 
اخبار اقتصادی - آمریکا: ايران ۶۸ ميليارد دلار ذخاير ارزي دارد

سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ذخاير ارزي ايران در پايان سال ۲۰۱۳ را بيش از ۶۸ ميليارد دلار برآورد کرد و از رتبه ۳۱ ايران در ميان ۱۶۹ کشور جهان از اين نظر خبر داد.

به گزارش تسنيم، سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا در جديدترين برآورد خود از ميزان ذخاير ارزي ۱۶۹ کشور جهان اعلام کرد ايران در پايان سال ميلادي گذشته 06/68 ميليارد دلار ذخيره ارز و طلا داشته است.بر اساس اين گزارش ذخاير ارزي ايران در سال ۲۰۱۳ نسبت به سال قبل از آن ۶ ميليارد دلار کاهش داشته است.

ذخاير ارزي ايران در پايان سال ۲۰۱۲ بالغ بر 06/74 ميليارد دلار اعلام شده بود.اين گزارش ايران را از نظر ارزش ذخاير ارزي خود در رتبه ۳۱ جهان قرار داده است. ذخاير ارزي ايران از کشورهاي توسعه يافته اي مثل هلند، سوئد، نروژ، اتريش، فنلاند و اسپانيا بيشتر است. ذخاير ارزي اين کشورها به ترتيب ۵۴، ۵۲، ۵۱، ۲۷، ۱۰ و ۵۰ ميليارد دلار اعلام شده است.

در ميان کشورهاي جهان، چين بيشترين ذخاير ارزي را دارد. ارزش کل ذخاير ارز و طلاي چين در پايان سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۸۲۰ ميليارد دلار اعلام شده است.

 

ژاپن با ۱۲۶۸ ميليارد دلار و اتحاديه اروپا با ۸۶۳ ميليارد دلار به ترتيب در رتبه هاي دوم و سوم از اين نظر قرار گرفته اند.عربستان با ۷۳۹ ميليارد دلار، سوئيس با ۵۳۱ ميليارد دلار، روسيه با ۵۱۵ ميليارد دلار، تايوان با ۴۸۴ ميليارد دلار، برزيل با ۳۷۷ ميليارد دلار، کره جنوبي با ۳۴۱ ميليارد دلار و هنگ کنگ با ۳۰۹ ميليارد دلار از نظر ميزان ذخاير ارزي خود در رتبه هاي بعدي قرار گرفته اند.

ميزان ذخاير ارزي آمريکا نيز ۱۵۰ ميليارد دلار، ترکيه ۱۱۷ ميليارد دلار و آلمان ۲۴۸ ميليارد دلار اعلام شده است.
 اخبار اقتصادی -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------