طلا در سیر صعودی؛ دلار در سیر نزولی



  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی ,نرخ طلا

بررسی وضعیت قیمت‌ها در روز میانی هفته در بازار طلا و ارز تهران نشان از آن دارد که با تداوم حرکت صعودی نرخ طلا بازار سکه نیز از این شرایط تبعیت کرده است اما دلار به سیر نزولی خود در طول این هفته ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، امروز هر انس طلا حدود ۱۳۴۹ دلار معامله می‌شود که این عدد به نسبت آمار روزهای ابتدایی هفته رشد ی قابل توجه را نشان می‌دهد. از صبح یکشنبه که هر انس طلا به حدود ۱۳۳۶ دلار معامله می‌شد تا به امروز قیمت هر انس حدود ۱۳ دلار افزایش یافته که این موضوع نشان دهنده روند مثبت نرخ طلا در طول هفته جاری بوده است.

این روند در بازارهای جهانی بر بازار ایران نیز تاثیری مستقیم گذاشته است به طوریکه هر مثقال طلا از قیمت حدود ۴۹۰ هزار تومان در روزهای ابتدایی هفته صبح امروز به بیش از ۴۹۴ هزار تومان رسیده و به نظر می‌رسد در صورت تداوم حرکت صعودی در بازارهای جهانی همین روند در داخل ایران نیز تداوم یابد.

بازار سکه نیز به دنبال این تحولات روند صعودی به خود گرفته است به طوریکه سکه امامی پس از چند روز ثبات در روزهای هفته قبل امروز در قیاس با روز گذشته با افزایشی حدود دو هزار تومانی به مرز ۱۱۲ هزار تومان رسیده است. همین روند در بازار نیم و ربع سکه نیز قابل مشاهده است.

نیم سکه با رشدی چهار هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۵۶۲ هزار تومان رسیده و ربع سکه نیز سه هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

برخلاف روند صعودی در بازار طلا اوضاع در بازار نرخ ارز متفاوت است و به طور خاص نرخ دلار در طول روزهای گذشته با روند کاهشی مداومی همراه بوده است.

بازار ایران هفته جاری را با نرخ دلار ۳۵۴۳ تومان آغاز کرد و با کاهش نرخ در روز گذشته به ۳۵۳۸ از صبح امروز به قیمت پایه ۳۵۳۶ تومان رسیده که نشان دهنده روند کاهشی قیمت این ارز در بازار آزاد است.

وضعیت یورو اما کاملا متفاوت است. ارز اتحادیه اروپا که از روزهای ابتدایی هفته روندی کاهشی به خود گرفته بود از صبح امروز و با افزایشی ۱۵ تومانی نسبت به روز قبل به ۳۹۷۵ تومان رسیده است تا عملکردی برخلاف دلار از خود به ثبت برساند.

برخلاف یورو اوضاع پوند انگلیس اما شبیه به نرخ دلار است. هفته جاری با قیمت ۴۶۵۶ تومانی برای هر پوند انگلیس آغاز شد ولی در طول روزهای گذشته با کاهشی ۳۳ تومانی به قیمت ۴۶۲۳ تومان در هر پوند رسیده است

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------