آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:ده‌هامسئول‌دولت‌دهم متهم‌پرونده‌"واردات خودروهای لوکس"



اخبار,اخبار اقتصادی,واردات خودروهای لوکس


اخبار اقتصادی - سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:ده‌هامسئول‌دولت‌دهم متهم‌پرونده‌"واردات خودروهای لوکس"

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نهم، بیان کرد: «مسئولان سازمان گمرک، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان دولت دهم متهمان در پرونده واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع هستند که در صورت اثبات اتهام‌ها توسط قوه قضائیه محاکمه خواهند شد.»

در نیمه نخست امسال 22هزار و 222 دستگاه خودروی خارجی به ارزش 464 میلیون دلار وارد کشور شده است. این در حالی است که در 6 ماه نخست سال قبل 19هزار و 256دستگاه خودرو به ارزش 426میلیون دلار وارد کشور شده بود.

به گزارش تدبیر، تعداد خودروهای وارداتی در نیمه اول امسال نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل با 15.4درصد رشد مواجه شده است. همزمان با اوجگیری واردات خودرو به کشور کمیسیون اصل 90 با شکایت برخی نمایندگان مجلس به این پرونده ورود پیدا کرد و بر اساس مستنداتشان بیش از 800 خودروی لوکس با ارز مرجع به کشور وارد شده است.

گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس از نتایج این پرونده قرار است این هفته در صحن علنی مجلس قرائت شود و پس از آن به قوه قضاییه ارسال می‌شود.

مصطفی افضلی‌فرد از دست داشتن برخی مسئولان دولت دهم در پرونده خودروهای وارداتی خبر داده و به خبرنگار اقتصادی تدبیر می‌گوید: « بر اساس نتیجه بررسی‌های کمیسیون اصل 90 در این پرونده سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی مقصر شناخته شدند از سازمان حمایت از مصرف کنندگان تا وزارت صنعت معدن و تجارت دولت دهم.»

نماینده اردبیل و نمین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: «در این پرونده ارز مرجعی که برای واردات کالاهای اساسی تخصیص داده شده بود، برای واردات خودروهای لوکس استفاده شد در حالی که مابه تفاوت ارز مرجع آن به حساب دولت واریز نشده است.»

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس نهم، بیان کرد: «ده ها فرد مسئول در سازمان گمرک، بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان دولت دهم متهمان در پرونده واردات خودروهای لوکس با ارز مرجع هستند که در صورت اثبات اتهام‌ها توسط قوه قضائیه محاکمه خواهند شد.»

به گفته افضلی‌فرد «در جریان این پرونده بیش از 800 دستگاه خودرو با ارز مرجع وارد شده است.»

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------