چانه‌زنی بر سر حذف ٣ تا ١٠ میلیون یارانه بگیر



  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی ,یارانه

در حالی دولت در آخرین سال فعالیت خود نسبت به بررسی خذف برخورداران از فهرست یارانه‌بگیران، اقدام کرده است که پیش‌تر نه فقط مقامات دولتی که بسیاری از کارشناسان نیز بر این نکته تاکید کرده‌اند حذف ٢٤ میلیون یارانه بگیر ممکن نیست.

 به گزارش  اعتماد ، بر اساس اين گزارش مجلس شوراي اسلامي در قالب لايحه بودجه دولت را مكلف كرده است نسبت به حذف ٢٤ ميليون يارانه بگيرد اقدام كند. آخرين خبرهاي رسيده اما نشان مي‌دهد دولت چانه‌زني بر سر حذف سه تا ١٠ ميليون يارانه‌بگير را كليد زده است كه با توجه به عملكرد سال‌هاي گذشته حذف سه ميليون نفر از فهرست منطقي جلوه مي‌كند. سال گذشته نيز تعداد كساني كه با فهرست يارانه بگيران خداحافظي كردند در حدود سه ميليون نفر بودند.

ابوالحسن فيروزآبادي، قائم مقام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي حالا از پس گذشت ٥ ماه از سال در خصوص برنامه وزارت كار براي اجراي مصوبه حذف ٢٤ ميليون نفر از دريافت يارانه نقدي چيست، گفته است: مصوبه مجلس براي حذف يارانه‌بگيران به طور كامل قابليت اجرايي ندارد. وي با بيان «در حال شناسايي خانوارهاي ثروتمند هستيم»، افزود: وزارت كار معتقد است شناسايي ٢٤ ميليون نفر براي حذف يارانه‌ها ممكن نيست. تاكنون دولت فعلا همان ٣ميليون نفر را حذف كرده است. براي حذف مابقي ثروتمندان دست نگه داشته‌ايم تا شناسايي به‌صورت كامل صورت گيرد.


قائم‌مقام وزير كار با اعلام اينكه دولت بر سر حذف ٣ تا ١٠ميليون نفر از يارانه‌بگيران فعلي در حال بحث و چانه‌زني است، ادامه داد: دولت قصد دارد حذف يارانه‌ها را با كمترين خطا انجام دهد و افراد با درآمدهاي كافي از ليست يارانه‌بگيران حذف شوند.

به موجب مصوبه مجلس، كليه تجار و صاحبان مشاغل آزاد كه درآمد سالانه آنها حداقل ٣٥ميليون تومان است، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، قضات، اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها و موسسات آموزشي و پژوهشي و دولتي و غيردولتي، پزشكان و دندانپزشكان و كليه ايرانيان مقيم خارج از كشور نيز از دريافت يارانه منع شدند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------