آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

رشد ۱۱۸ واحدی دماسنج بازار سرمایه



  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی ,بورس

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس امروز ۱۱۸ واحد رشد کرد، این در حالی است که حجم معاملات در این روزها در حال کاهش است.

به گزارش ایسنا، دماسنج بازار ایران امروز از ابتدای باز شدن معاملات شروع به رشد کرد و در بیشترین حالت به رقم ۷۸ هزار و ۱۱۰ واحد رسید، اما از این لحظه به بعد با شیبی کاملا خطی افت کرد و تا رقم ۷۷ هزار و ۹۶۲ واحد پایین آمد. شاخص کل در ۲۰ دقیقه پایان معاملات با شیبی تند کانال ۷۸ هزار واحدی را پشت سر گذاشت.

شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار امروز - یکشنبه - توانست نسبت به روز گذشته ۱۱۸ واحد رشد کند و وارد کانال ۷۸ هزار و ۸۶ واحدی شود، اما شاخص کل هم‌وزن نزدیک به یک واحد کاهش یافت و به رقم ۱۴ هزار و ۵۲۴ واحدی رسید.

شاخص آزاد شناور در دومین روز معاملات این هفته ۹۵ واحد رشد کرد و در تراز ۷۸ هزار و ۲۶۹ واحدی ایستاد. شاخص بازار اول نیز با ۹۵ واحد صعود رقم ۵۵ هزار و ۱۸۰ واحدی را تجربه کرد. علاوه بر این شاخص بازار دوم ۱۸۲ واحد صعود کرد و توانست تا کانال ۱۶۷ هزار و ۶۰۳ واحدی بالا برود.

سه نمادی که امروز بیشترین تاثیر را در شاخص کل گذاشته‌اند به ترتیب سرمایه‌گذاری غدیر، صنایع ملی مس ایران و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی بودند. از طرف دیگر نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، بانک پاسارگاد و معدنی و صنعتی چادرملو بیشترین تاثیر را در افت‌های شاخص کل ایفا کردند.

ارزش معاملات امروز به رقم ۲۴۸ میلیارد و ۱۵۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۵۶ میلیون و ۱۴۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۳ هزار و ۵۲۷ نوبت دادوستد بود. حجم معاملات نسبت به روز گذشته شاهد کاهش است. این روزها با سیاستی که بازار سرمایه در جهت اصلاح شاخص و قیمت پی گرفته شاهد کاهش حجم معاملات در معاملات روزانه بورس اوراق بهادار هستیم.

بیشترین ارزش و حجم معاملات امروز مربوط به نماد معاملاتی پتروشیمی جم بود به‌طوری که حجم معاملات این نماد رقم ۶۴ میلیون را پشت سر گذاشت و ارزش معاملات آن به رقم ۵۵ میلیارد و ۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار رسید.

نماد معاملاتی شرکت‌های شاهد، کارخانجات سیمان صوفیان، سیمان هگمتان، سیمان کردستان، سرمایه‌گذاری توسعه شهری طوس گستر با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم متوقف شدند.

آیفکس امروز پنج واحد رشد کرد و به رقم ۸۰۵.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۴۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون و ۸۰۰ تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۸۱ میلیون و ۷۶۰ هزار سهم واوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۲۲ هزار نوبت دادوستد شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------