اعلام حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال آینده



اخبار,اخبار اقتصادی, حداقل حقوق کارمندان در سال 93


اخبار اقتصادی - اعلام حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال آینده

حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر(شاغلین)موضوع تبصره ماده(76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول ایو حداکثر حقوق فوق العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر این مقدار است.

جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از ابلاغ افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال 93 خبر داد و گفت: حداقل حقوق کارکنان در سال آینده 600 هزار تومان است.

به گزارش ایسنا محمود عسکری آزاد با اشاره به مصوبه هیات وزیران اظهار کرد: حقوق کارمندان دولت، بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و موسسات عمومی غیردولتی در سال 1393 به میزان 20 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: این افزایش در پی ارائه پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و نیز معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و مصوبه هیات وزیران در 12اسفند سال جاری انجام می‌شود.

عسکری آزاد گفت: حداقل حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر(شاغلین)موضوع تبصره ماده(76) قانون مدیریت خدمات کشوری برای کارمندان دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون و سایر مشمولین ماده مذکور، در سال 1393 به میزان 600 هزار تومان و حداکثر حقوق فوق العاده‌های مستمر این قبیل کارمندان هفت برابر این مقدار است.

وی یادآور شد: بر اساس مصوبه هیات دولت، حداقل حقوق کارکنان شهرداری‌ها، بازنشستگان و وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی 600 هزار تومان و حداکثر حقوق آنان نیز هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می‌شود.

عسکری آزاد با اشاره به اینکه ضریب حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و قضات به میزان 20 درصد افزایش یافته و به عدد 1719 تومان رسیده است بیان کرد: بر این اساس ضریب حقوقی شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت از جمله کارمندان وزارت اطلاعات و شاغلان پست‌های سیاسی وزارت امور خارجه نیز با 20 درصد افزایش به 120 تومان رسیده است.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: حداقل حقوق کارمندان مشمول نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت را با احتساب فوق‌العاده ویژه و فوق‌العاده جذب 600 هزار تومان است.
اخباراقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------