آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

جهانگیری: نباید به نهادهای عمومی که فعالیت‌های اقتصادی دارند رانت خاصی داد



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,جهانگیری

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: نباید شرایط به گونه‌ای شکل بگیرد که نهادهای عمومی که کار اقتصادی انجام می‌دهند شرایط به نفعشان علیه بخش خصوصی باشد.

به گزارش  ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه کارخانه جوجه‌کشی مرغک قزوین اظهار کرد: اینکه نهادهای عمومی کار اقتصادی کنند نباید باعث نگرانی کسی شود، اما آنچه نگران کننده است این است که شرایط اقتصادی به نفع آنها و علیه بخش خصوصی صورت گیرد و دولت رانتی به آنها بدهد که باید جلوی چنین اتفاقی را بگیریم.

وی ادامه داد:‌ با پولی که در نهادهای عمومی وجود دارد اگر صرف کارهای اقتصادی و توسعه مناسب شود مشکلی ندارد. اما شرایط نباید به گونه‌ای باشد که نهادعمومی که کار اقتصادی می‌کنند تبعیضی علیه بخش خصوصی ایجاد کنند و شرایط برای آنها باید درست مثل بخش خصوصی باشد.

جهانگیری اضافه کرد: کسی که می‌خواهد به عنوان بخش خصوصی در اقتصاد کشور فعالیت کند نباید هیچ تبعیضی علیهش باشد و بنابراین دولت نباید به نهادهای عمومی که فعالیت‌های اقتصادی می‌کنند رانت خاصی بدهد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ بیان کرد: در این زمینه در بخش های مختلف گام‌های بلندی برداشته شده است و واحد های تولیدی ظرفیت های مناسبی در کشور ایجاد کرده‌اند، ظرفیت هایی که نه تنها برای نیاز داخلی، بلکه برای صادرات ایجاد شده است و ما هم باید بتوانیم زمینه صادرات را فراهم کنیم.

وی افزود: طبق گزارشی که من گرفتم ظرفیت تولید تخم مرغ در کشور 530 هزار تن است و سرانه مصرف کشور 11.5 کیلو ضمن اینکه ظرفیت تولید مرغ 2 میلیون 100 هزار تن و سرانه مصرف در کشور 26 کیلو است.

جهانگیری در پایان با بیان اینکه پارسال صادرات مرغ و تخم مرغ در دستور بوده است یادآور شد: بیش از 200 هزار تن تخم مرغ صادر شده که این مساله باید توسعه پیدا کند وقتی برند معتبر باشد و استانداردهای معتبر داشته باشد می‌توانیم به کشورهای مختلف صادرات داشته باشیم مانند پارسال که به روسیه صادرات داشتیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------