طلای جهانی رکورد جدید زد



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,طلای جهانی

طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی ضعیف شدن ارزش دلار و انتظار سرمایه گذاران برای انتشار آمار اشتغال آمریکا، اندکی بهبود پیدا کرد اما نزدیک به پایین‌ترین قیمت دو ماه گذشته باقی ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۳۱۴.۱۹ دلار رسید. این فلز ارزشمند روز سه شنبه یک درصد سقوط کرد و در ۱۳۰۸.۶۵ دلار ایستاد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ثابت بود و در ۱۳۱۴.۱۹ دلار قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۱۰.۶۰ دلار یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و در ۱۳۱۶.۵۰ دلار بسته شد.

در چین شمش طلا با عیار ۹۹.۹۹ درصد در بازار بورس طلای شانگهای ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۸۳.۱۰ یوان در هر گرم (۱۳۱۸.۷۰ دلار در هر اونس) رسید.

طلا از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون ۲.۷ درصد کاهش قیمت نشان می دهد. کاهش طلا در ماه جاری نخستین کاهش طلا در اوت از سال ۲۰۰۹ به این طرف است. این فلز ارزشمند معمولا به دلیل تقاضا برای جواهرات در فصل جشنهای عروسی و جشنواره‌های مذهبی در هند، در ماه اوت افزایش قیمت نشان می دهد اما در پی اظهارات اخیر مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا که از عادی سازی نرخهای بهره حمایت کرده اند، دچار عقب نشینی چشمگیر قیمت شده است.

اعتماد مصرفی آمریکا در ماه اوت به بالاترین سطح در ۱۱ ماه اخیر صعود کرده که گویای خوش بینی بیشتر مصرف کنندگان آمریکایی به بازار کار و احیای روند توسعه اقتصاد پس از کندی در نیمه اول سال است.

بر اساس گزارش رویترز، جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا روز جمعه در کنفرانس سالانه سمپوزیوم اقتصادی در جکسون هال وایومینگ گفت: بهبود آمار بازار کار و اشتغال زمینه را برای افزایش نرخهای بهره در سال جاری تقویت کرده است. استنلی فیشر، معاون خانم یلن روز سه شنبه در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: بازار کار آمریکا به بهبود کامل نزدیک شده و روند افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی به عملکرد اقتصاد بستگی خواهد داشت. تصمیم سیاستگذاران آمریکایی برای افزایش نرخهای بهره اتکای بالایی به آمار اقتصادی دارد.

گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه اوت و همچنین سایر آمار اقتصادی از تصمیم یلن و سایر مقامات بانک مرکزی برای افزایش نرخهای بهره حمایت خواهد کرد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ می سنجد، روز چهارشنبه در معاملات آسیایی ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵.۹۵۷ واحد رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد رشد کرد و به ۱۸.۷۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۰۵۸.۹۰ دلار رسید و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۹ درصد افزایش یافت در حالیکه روز سه شنبه به ۶۷۰.۷۲ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در پنج هفته اخیر بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------