آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

خط تلفن ۲۰۰ هزار تومانی هم افاقه کرد



  اخباراقتصادی,خبرهای   اقتصادی,خط تلفن ثابت

اگرچه به تازگی قیمت هر خط تلفن ثابت از ۵۰ هزار تومان به ۲۰۰ هزار تومان رسیده، اما همچنان خرید خط تلفن در مناطق مختلف با کندی و دشواری‌های متعدد همراه است.

به گزارش ایسنا، از ابتدای مرداد ماه تغییراتی در تعرفه تلفن ثابت صورت گرفته و در کنار آن قیمت هر خط تلفن ثابت نیز چهار برابر شد. البته طبق آنچه پیش از این اعلام شده بود مدیران مخابراتی برای هر خط قیمتی معادل ۲۵۰ هزار تومان را پیشنهاد داده بودند اما مسئولان کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و وزارت ارتباطات در نهایت با افزایش تعرفه‌ها به ۲۰۰ هزار تومان موافقت کرده و اینگونه مصوب کردند که برای خرید هر خط مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هنگام خرید پرداخت شده و مابقی آن به صورت اقساط ۳۶ ماهه در قبض‌های تلفن لحاظ شود.

امادر هر صورت به دنبال این افزایش چهار برابری انتظار می‌رفت روند خرید تلفن ثابت که زمانی حتی انتقاد وزیر ارتباطات را هم به دنبال داشت تا حدی تسهیل شده و مردم مدت زمان کمتری برای دریافت خط تلفن در صف انتظار بمانند.

البته طبق اظهارات مختلف مسئولان مخابرات، هزینه هر خط تلفن ثابت در شهرهای بزرگ و همچنین هزینه‌های مربوط به نگهداری آن رقمی بالغ بر یک میلیون تومان را شامل می‌شود که شاید اختلاف میان این رقم با هزینه فروش هر خط تلفن ثابت همچنان از دلایل رغبت کم مخابرات برای واگذاری خط‌های جدید باشد. به هر صورت اکنون در شرایطی که بیش از یک ماه از تغییرات تعرفه‌ای صورت گرفته‌ می‌گذرد همچنان خرید تلفن ثابت در شهرها و مناطق مختلف مخابراتی نیازمند صرف مدتی در صف انتظار است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران چندی پیش در پاسخ به سئوال ایسنا  در ارتباط با این‌که با توجه به افزایش‌های صورت گرفته در تعرفه‌های مخابراتی وضعیت واگذاری خطوط تلفن ثابت چه تغییری کرده و تا چه اندازه تسریع می‌شود، متذکر شد: در حال حاضر صف انتظار ما رقم قابل توجهی را در بر نمی‌گیرد، چرا که با توجه به گسترش افقی و عمودی شهرسازی و همچنین حجم بالای نوسازی‌های صورت گرفته تعداد افرادی که در صف انتظار دریافت تلفن قرار دارند رقم بالایی به شمار نمی‌رود.

علیرضا صیدی در عین حال عنوان کرد: در چهار ماه اول سال جاری ۱۲۶ هزار مورد دایری تلفن ثابت داشته‌ایم که از این رقم حدود ۱۰۷ هزار فیش مربوط به سال قبل می‌شده است. اکنون نیز ۱۹ هزار مشترک بیش از یکماه در انتظار دریافت خط تلفن بوده‌اند که از این افراد ۵۰ درصد مربوط به استان البرز و ۵۰ درصد مربوط به استان تهران می‌شود.

وی متذکر شد: حال اگر رقم ۱۰ هزار نفری در صف مانده دریافت تلفن ثابت را نسبت به هشت میلیون و ۲۵۰ هزار مشترک استان تهران در نظر بگیریم، مشخص خواهد شد که رقم قابل توجهی نیست، اما باید همین رقم را هم به روز کنیم و اکنون هم بسیاری از مناطق ما واگذاری‌ها به روز است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------