آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

رهن کامل آپارتمان در تهران(جدول)



با وجود کاهش نرخ سود بانکی در فصل تابستان تعداد زیادی از فایل‌های عرضه شده به‌صورت رهن کامل و رهن و اجاره با قید «قابل تبدیل» بوده و از این نظر مطلوب مستاجران است.

به گزارش دنیای اقتصاد  اگرچه همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد کاهش نرخ سود بانکی موجب تنزل تمایل موجران به رهن کامل واحدهای مسکونی شد، اما موجران نمی‌توانند واقعیت‌های بازار مسکن و توانایی مالی مستاجران را نادیده بگیرند و برای بهره‌مندی از فرصت‌های فصل طلایی نقل و انتقالات ناچار هستند قدری انعطاف به خرج دهند. این انعطاف به‌صورت عرضه فایل‌ها در بازار اجاره با قید عنوان «قابل تبدیل» در بازار مسکن بروز یافته است.


به اذعان مشاوران املاک، برخی از موجرانی که خود سازنده مسکن هستند آپارتمان‌های خود را با قیمت‌های عمدتا بالاتر از متری یک میلیون تومان در قالب رهن کامل عرضه کرده‌اند تا بدون فروش واحدهای ساخته شده، نقدینگی لازم برای شروع پروژه‌های جدید را فراهم کنند. اما صرف نظر از این گروه، اغلب موجران در قیمت‌گذاری اولیه اجاره بهای آپارتمان خود، ترکیبی از رهن و اجاره را پیشنهاد می‌کنند و آن‌گونه که واسطه‌های ملکی می‌گویند، بعد از گذشت چند روز در مواجهه با تمایل موجران برای رهن کامل یا اجاره‌بها را به کلی به رهن تبدیل می‌کنند یا اینکه دست کم به بهای رهن آپارتمان وزن بیشتری می‌دهند و اجاره‌بها را قدری تعدیل می‌کنند.

 

  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,مسکن

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------