شناسنامه فنی ملکی ساختمان برای اجرای قانون پیش فروش ابلاغ شد + متن ابلاغیه



  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی ,شناسنامه فنی ملکی ساختمان

وزیر راه و شهرسازی دستورالعمل شناسنامه فنی ملکی ساختمان را برای اجرایی شدن قانون پیش فروش و امکان انجام قراردادهای پیش فروش در دفاتر اسناد رسمی، ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، دستورالعمل شناسنامه فنی و ملکی  در اجرای ماده 22 قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال 89 و بند «د» ماده آیین نامه اجرایی آن مصوب سال 93 برای صدور این مجوز تدوین و ابلاغ شد.

براساس این دستورالعمل؛ شهرداری و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان، شناسنامه فنی ساختمان را هنگام صدور پروانه ساختمان صادر و نسخه دوم آن را نگهداری می کند. 

مهندسان ناظر هماهنگ کننده مکلف هستند اطلاعات مندرج در شناسنامه فنی ساختمان را با پروانه ساختمان و نقشه های مصوبه ضمیمه آن تطبیق داده و ان را مهر و امضا کند.

به گزارش ایلنا؛  یکی از الزامات قانون پیش فروش این است که این قراردادها در دفاتر اسناد رسمی انجام شود. برای انجام این قراردادها در دفاتر اسناد رسمی نیاز به شناسنامه فنی ملکی دارد. هر چند که در برخی از  شهرها با هماهنگی و همکاری شهرداری‌ها شناسنامه فنی ملکی صادر می‌شد و امکان انجام قراردادها در اسناد رسمی وجود داشت.

اما در تهران از آنجایی که شناسنامه فنی ملکی برای ساختمان ها صادر نمی‌شد؛ امکان عقد قراردادهای پیش فروش در دفاتر اسناد رسمی وجود نداشت. حال آن که پس از ابلاغ دستورالعمل شناسنامه فنی ملکی از سوی وزیر راه و شهرسازی؛ از این پس صدور شناسنامه فنی ملکی همزمان با صدور پروانه ساخت الزامی است.
 

  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی ,شناسنامه فنی ملکی ساختمان

 

  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی ,شناسنامه فنی ملکی ساختمان

 

  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی ,شناسنامه فنی ملکی ساختمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------