آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

مالیات بر عایدی سرمایه؛ هزینه ناکارآمدی دولت بر دوش مردم/ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، به نظر می‌رسد که مردم باید مالیات تورمی را پرداخت کنند که نقش در آن ندارند. به گزارش…

گم‌شدن یک محموله نفتی ایران!



  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی,محموله نفتی ایران


قمصری: زنجانی ۳نوع محموله نفتی داشته است
 دکل نفتی گم شد؛ نفتکش گم شد و دیروز خبر رسید تکلیف یک محموله نفتی که گم شده بود مشخص نیست.

 

دیروز مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت از نامشخص بودن وضعیت یک محموله نفت کوره ایران در پرونده بابک زنجانی سخن گفت و از افزایش صادرات میعانات گازی به ۶۰۰ هزار بشکه در روز خبر داد. سیدمحسن قمصری درباره برنامه جدید صادرات میعانات گازی فروش نرفته ایران، گفت: میعانات ذخیره شده ایران در ماه‌های آینده به فروش می‌رسد. مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت افزود: میزان صادرات میعانات گازی ایران روزانه ۶۰۰ هزار بشکه است، در حالی که تولید این محصول ۵۳۰ هزار بشکه است، بنابراین به‌تدریج میعانات ذخیره شده فروخته خواهد شد.

 

به گفته او، هم اکنون ۱۰۰هزار بشکه میعانات گازی نیز در داخل کشور مصرف می‌شود. این مقام مسئول همچنین درباره محموله‌های نفتی بابک زنجانی هم با بیان اینکه این متهم نفتی سه نوع محموله نفتی داشته است، اظهار کرد: وضعیت محموله نفت کوره این متهم نفتی مشخص نیست و یکی از مواردی است که در پرونده‌اش وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه محموله نفت خام را توانستیم پس بگیریم درباره میعانات گازی هم بیان کرد: بخشی از میعانات گازی در اختیار خودش بود که مشخص نیست با آنها چه‌کار کرده است اما بخش اعظم میعانات گازی را پس گرفته و به تدریج خواهیم فروخت.

 

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت درباره قرارداد فروش نفت ایران هم توضیح داد: بیشتر قراردادهای فروش نفت ایران به صورت فوب بوده و قراردادهای CIF نداریم، منتها محموله‌هایی که در مقصد به خریدار تحویل داده می‌شود هزینه آن دریافت می‌شود. قمصری، ظرفیت نفتکش‌های ایران را برای صادرات نفت کافی ندانست و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، بخشی از مشتریان، نفت را با کشتی‌های خود حمل می‌کنند، در واقع هم اکنون ترکیبی از کشتی‌های نفتکش ایران و خارجی نفت ایران را حمل می‌کنند. این مقام مسئول با بیان این که تلاشمان این است که نفتکش های ایران به حالت عادی و قبل از تحریم‌ها برگردند، یادآور شد: در دوران تحریم نفتکش‌های ایرانی یک سر بار بودند و اگر محموله‌ای را حمل می‌کردند در بازگشت خالی بودند.


  اخبار اقتصادی  -  آرمان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------