آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

کاهش چشمگیر قیمت نفت اوپک



  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی , قیمت  نفت

بر اساس محاسبات دبیرخانه اوپک که روز چهارشنبه اعلام شد، بهای سبد نفت این سازمان دیروز (سه شنبه) با 3.6 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به 42 دلار و 91 سنت رسید.

به گزارش روز چهارشنبه  ایرنا، بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، هر بشکه نفت این سازمان دوشنبه گذشته به قیمت 44 دلار و 53 سنت معامله شد.


شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا کاهش سه درصدی قیمت های نفت در روز گذشته را به پیش بینی آژانس بین المللی انرژی درباره رشد تقاضای نفت و تداوم شرایط مازاد عرضه در بازار نفت نسبت داد.


آژانس بین المللی انرژی دیروز اعلام کرد، کاهش آهنگ رشد تقاضای جهانی نفت همراه با افزایش روزافزون مازاد عرضه به معنی این است که دستکم تا پایان نیمه نخست سال 2017 مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی از بین نخواهد رفت.


قیمت نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 2.6 درصد کاهش نسبت به روز پیش از آن به 47 دلار و شش سنت رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور به بهای 44 دلار و 90 سنت معامله شد که نسبت به روز پیش از آن سه درصد کاهش داشت.


به گزارش ایرنا، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، اندونزی، ایران، عراق، کویت، لیبی، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، ونزوئلا و نیجریه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند.


تقریبا 40 درصد نفت مورد نیاز بازار جهانی نفت را اوپک تامین می کند.
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------