آخرین وضعیت بازار شکر/ نرخ بالای 3 هزارتومان گران فروشی است



  اخبارراقتصادی  ,خبرهای  اقتصادی , شکر

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: دستگاه های مروبطه باید نظارت کافی بر خرده فروشی های سطح شهر را داشته باشند چرا که نرخ های بالاتر از 3 هزارتومان گران فروشی است.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار شکر اظهار داشت: تا به امروز 812 هزارتن شکر در بورس کالا عرضه شده است.

 

وی با بیان اینکه عرضه شکر در بورس بیش از تقاضا است، گفت: در سه ماه اخیر فروش شکر در بورس کمتر از عرضه بوده که این امر بیانگر آن است که جوابگوی تقاضا کنندگان هستیم.

 

عباسی معروفان ادامه داد: در بورس کالا عمده فروشی با قیمت 2 هزار و 520 تومان است که با توجه به هزینه های بسته بندی، حمل و نقل و... با نرخ 3 هزارتومان باید به مصرف کنندگان عرضه شود.

 

معاون داخلی بازرگانی دولتی در پاسخ به این سوال که چرا نرخ شکر در بازار خرده فروشی همچنان بالا است، بیان کرد: دستگاه‌های مربوطه و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید نظارت کافی بر خرده فروشی های سطح شهر را داشته باشند چرا که نرخ های بالاتر از 3 هزارتومان گران فروشی است.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر که فروشندگان از تاخیر در تحویل شکر در بورس کالا گلایه مند هستند، عنوان کرد: شکر در بورس کالا به دو نوع فروش تحویل فوری و تحویل سلف(20 روزه) است و بعید است که تاخیر در تحویل بیش از زمان فعلی باشد.

 

عباسی معروفان تصریح کرد: از مجموع چغندرقند و نیشکر پیش بینی می شود که یک میلیون و 650 هزارتن شکر تولید شود ،از این رو لازم است که 600 هزارتن مابقی از طریق واردات تامین شود .

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------