ذبح بره ماده، قیمت گوشت را گران کرد/ تشریح وضعیت بازار گوشت در محرم



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,گوشت قرمز

.در حالی که در سال گذشته هر گیلو گوشت قرمز برای مصرف کننده در محدوده 31 تا 32 هزار تومان در نوسان بود، قیمت گوشت در شش ماه گذشته به واسطه کاهش عرضه دام، با افزایش قیمت روبرو شده است.

به گزارش میزان، با نزدیکی به ایام محرم به ویژه دهه اول میزان تقاضا برای گوشت قرمز به شدت افزایش می‌یابد و تجربه سال‌های گذشته نشان داده است با افزایش تقاضا برای گوشت قرمز قیمت این محصول تا حدودی افزایش پیدا می‌کند.

 

در چند وقت اخیر به دلیل بیماری تعداد قابل توجهی از دام‌ها از بین رفته‌اند و از سوی دیگر بارش‌های سیل آسا در بهار سال جاری عاملی شد تا بسیاری از دام‌های گوشتی از بین برود.

 

در سال‌های گذشته قاچاق دام زنده عاملی شده بود تا میزان عرضه گوشت قرمز در کشور کاهش یابد اما در سال جاری به عقیده برخی کارشناسان از میزان قاچاق دام زنده کاسته شده و این موضوع میزان عرضه دام و گوشت تازه را دستخوش تغییر نکرده است.

 

در رابطه با بازار گوشت قرمز و پیش بینی شرایط بازار در دهه اول محرم علیرضا ملکی، رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: در طی چند هفته گذشته به طور میانگین هر 7 روز یکبار قیمت گوشت با افزایش هزار تومانی مواجه می‌شود و این موضوع به دلیل کاهش عرضه دام و گوشت قرمز در بازار است.

 

وی افزود: میزان صادرات و قاچاق دام زنده آنچنان چشمگیر نیست و افزایش قیمت در بازار به واسطه زمینه کم دام در کشور است.

 

ملکی تاکید کرد: بیماری و بارش‌های سیل آسا در چند ماه گذشته عاملی شد تا میزان قابل توجهی از دام‌های زنده تلف شوند و این درحالی است که در چند وقت اخیر کشتار برده ماده انجام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کشتار بره ماده، قطع نسل را به همراه دارد از این رو باید توجه ویژه‌ای به کشتار بره ماده انجام شود.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی در پاسخ به این سوال که آیا در ماه محرم افزایش قیمت گوشت تازه پیش بینی می‌شود گفت: اگر تدابیر برای بازار اندیشیده نشود با کمبود دام در محرم مواجه خواهیم بود و این موضوع عامل افزایش قیمت گوشت تازه می‌شود.

 

وی قیمت هر کیلو گوشت تازه گوسفندی برای فروشندگان را 31 تا 32 هزار تومان اعلام و بیان کرد: هر کیلو گوشت شقه بدون دمبه برای مصرف کننده  35 تا 36 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------