آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

چرا کارت سوخت باید حذف می شد؟



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,کارت سوخت

معاون وزیر نفت گفت: پس از بررسی های متعدد متوجه شدیم نیازی به استفاده از کارت سوخت برای بنزین احساس نمی شود.

 عباس کاظمی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص چرایی اصرار دولت بر حذف کارت سوخت اظهار داشت: این امر با هدف حذف یارانه از انرژی و اختصاص آن به بهبود زیرساخت های کشور صورت خواهد گرفت. 

 

وی در خصوص تغییر نگاه وزارت نفت برای حذف کارت سوخت، اظهار داشت: پس از بررسی های متعدد این طرح به این نتیجه رسیدیم، ضرورتی برای استفاده از کارت سوخت خودرو در جایگاه های بنزین نیست.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص  سرنوشت کارت های سوخت گازوئیل نیز گفت: اگر قیمت گازوئیل نیز متعادل شود  حذف کارت سوخت این فراورده نفتی نیز اتفاق خواهد افتاد.

 

وی در پاسخ به این سوال که اگرنوسانات قیمت نفت فضا را برای قاچاق سوخت مهیا کنید وزارت نفت چه سیاستی اتخاذ خواهد کرد،گفت: زیر ساخت های سامانه کارت هوشمند سوخت فعال است و اگر قیمت سوخت در بازار های جهانی افزایش یابد مجدد فرآیندهای کنترلی برای مبارزه با قاچاق سوخت به واسطه این سامانه از سر گرفته خواهد شد.

 

کاظمی به رشد منطقی مصرف بنزین در 17 ماه گذشته اشاره کرد و افزود: علی رغم تک نرخی بودن بنزین، رشد مصرف این فرآورده نفتی در حدود 3.2 درصد بوده که روند قابل قبولی  است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------