عوارض فروش برق گران می‌شود/جزئیات پیشنهاد افزایش قیمت‌ها



  اخباراقتصادی,خبرهای   اقتصادی, قیمت عوارض فروش برق

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو با اشاره به تهیه پیشنهاد افزایش قیمت عوارض فروش برق به مردم اعلام کرد: پیشنهادی افزایش دو تا سه برابری عوارض فروش برقد به مردم تهیه شده است.

 به گزارش مهر، سید محمد صادق‌زاده امروز در نشست خبری درباره آخرین وضعیت افزایش ظرفیت تولید برق با توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط ماهانه یک تا دو نیروگاه تجدیدپذیر برق در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود ۱۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق انرژی تجدیدپذیر کشور افزوده شود، تصریح کرد: بر این اساس هم‌اکنون با ابلاغیه جدید وزیر نیرو و رفع برخی از بروکراسی‌های اداری، روند طراحی، ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور تسهیل و تسریع شده است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه تاکنون قراردادی به منظور ساخت یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با ۵۰ شرکت بخش خصوصی و با مشارکت خارجی امضا شده است، اظهار داشت: احداث نیروگاه‌های کوچک تجدیدپذیر در قالب نیروگاه‌های پراکنده و مقیاس کوچک، علاوه بر اینکه هزینه‌های سرمایه‌گذاری ساخت خطوط انتقال و توزیع را به حداقل کاهش می‌دهد، تلفات انرژی در شبکه برق کشور را به صفر نزدیک می‌کند.

 

صادق‌زاده با تأکید بر اینکه با وجود عدم رفع محدودیت‌ها و تحریم‌های بانکی، اما سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران، مشارکت قابل قبولی داشته‌اند، تأکید کرد: با توجه به اینکه هزینه ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک تجدیدپذیر در مقایسه با نیروگاه‌های بزرگ برق بسیار کمتر بوده، هزینه‌های سرمایه‌گذاری ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شرایط فعلی بانکی ایران با کشورهای مختلف تأمین شده است.

 

مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو با یادآوری اینکه سرمایه‌گذاران خارجی در دو قالب می‌توانند به منظور احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در ایران اقدام کنند، افزود: بر این اساس شرکت‌های خارجی یا باید با شرکت‌های ایرانی شریک شوند و یا اینکه یک شرکت ایرانی را در داخل کشور به ثبت برسانند.

 

این مقام مسئول همچنین با اشاره به استقبال ایرانی‌های خارج از کشور به منظور سرمایه‌گذاری در ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در داخل ایران، تأکید کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، حدود ۵۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در ایران احداث خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۰۰ مگاوات نیروگاه جدید تجدیدپذیر در کشور ساخته خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه زمانبندی، سال ۹۶ حدود ۳۰۰ مگاوات، سال ۹۷ حدود ۷۰۰ مگاوات و حدود ۹۸ حدود یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور ساخته خواهد شد.

 

صادق‌زاده همچنین با یادآوری اینکه هم‌اکنون تمامی برق تولیدی نیروگاههای تجدیدپذیر به صورت تضمینی توسط وزارت نیرو از بخش خصوصی خریداری می‌شود، تصریح کرد: بر اساس لایحه بودجه سالانه، منابع برای خرید تضمینی انرژی‌های تجدیدپذیر از محل عوارض فروش برق به مردم تأمین می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان‌ انرژی‌های نو با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت از مردم عوارض مصرف برق دریافت می‌شود، گفت: با توجه به روند رو به توسعه ساخت انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور، پیشنهادی به منظور افزایش نرخ عوارض فروش برق به مردم تهیه شده است.

 

وی با تأکید بر اینکه تا دو سال آینده پیش‌بینی می‌شود نرخ عوارض فروش برق به مردم افزایشی نیابد، ادامه داد: با بهره‌برداری از  نیروگاه جدید تجدیدپذیر، پیشنهادی به منظور افزایش عوارض فروش برق به ۵۰، ۷۰ و حتی ۹۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت تعریف شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------