افزایش قیمت برنج، حبوبات و روغن با آغاز محرم



  اخباراقتصادی  ,خبرهای  اقتصادی  , مواد غذایی

با آغاز ایام محرم شاهد افزایش قیمت برنج داخلی و وارداتی، افزایش قیمت حبوبات و روغن و نیز شاهد کاهش قیمت شکر با عرضه این محصول بوده‌ایم.

محمد آقا طاهر - رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی – در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هر ساله در زمان اوج مصرف و خرید مواد غذایی شاهد افزایش قیمت‌ها علی‌رغم عرضه لازم و کافی این محصولات هستیم، بیان کرد: در سال جاری نیز با افزایش ۱۰ درصدی قیمت برنج داخلی، افزایش پنج درصدی قیمت برنج وارداتی، افزایش ۱۵ درصدی قیمت حبوبات و نیز افزایش قیمت روغن همراه شدیم و در این بین تنها موادی همچون ادویه‌جات و رب گوجه فرنگی که از اقلام پرمصرف ماه‌ محرم هستند، افزایش قیمت نداشتند.

 

وی ادامه داد: شکر از جمله محصولاتی است که افزایش قیمت نداشته و نسبت به مدت اخیر که با افزایش نرخ همراه بود، با کاهش قیمت روبرو شده است، چرا که در حال حاضر با اوج تولید شکر و چغندر قند همراه هستیم. علاوه بر این، قیمت خرما نیز با توجه به اینکه این محصول به میزان کافی تولید شده و انبارها پر از محصول هستند، افزایش قیمت نداشتند.

 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد تامین مواد مورد نیاز هیئت‌های عزاداری در ماه محرم نیز خاطرنشان‌ کرد: هرساله با توزیع برنج خارجی در هیئت‌ها نیاز آن‌ها تامین می‌شود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

 

آقاطاهر همچنین به فرهنگ غلط بازار در زمان اوج تقاضا مردم اشاره کرد و افزود: فرهنگ غلطی در حوزه فروش وجود دارد که پس از افزایش میزان تقاضا در حالی که عرضه نیز به میزان کافی وجود دارد، با افزایش قیمت روبرو هستیم و این مسئله نه‌تنها به تولیدکنندگان بلکه به عمده‌فروشان و خرده‌فروشان نیز مربوط می‌شود.

 

وی در مورد روند نزولی و صعودی قیمت محصولاتی که در دهه اول محرم با افزایش قیمت روبرو شده اند پس از پایان این دهه یادآور شد: مجددا پس از فرونشستن تب و تاب بازار، قیمت‌ها به حالت قبل بازمی‌گردد و با تعدیل قیمت روبرو خواهیم بود، چرا که هیئت‌ها خرید خود را انجام داده‌اند و نیاز بازار تامین شده‌است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------