آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران: اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم

عباس آرگون، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی تهران، درباره لزوم تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه گفت: در خصوص تعطیلات پایان هفته…

پرداخت تسهیلات به صنایع با نرخ سود 50 درصد کمتر از کارمزد بانک ها



  اخباراقتصادی ,خبرهای   اقتصادی ,تسهیلات بانکی

مدیرعامل سازمان صنایع‌کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در صندوق ضمانت سرمایه‌‌‌گذاری صنایع‌کوچک به واحدهای صنعتی با نرخ سود 50 درصد کمتر از کارمزد بانک ها تسهیلات ارائه می شود.

 به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک، علی یزدانی در مراسم افتتاح واحد تولیدی پروفیل در و پنجره در نظرآباد اظهار کرد: این تسهیلات شامل تامین خرید مواد اولیه مورد نیاز بنگاه های کوچک است و ضمانت نامه اعتبار خرید مواد اولیه به نفع فروشنده بدون مراجعه به بانک با نرخ نیم تا 2 درصد صادر می شود که به تناسب توافق خریدار و فروشنده است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در جهت اصلاح فرآیندها صدور مجوز در حداقل یک روز انجام می شود، گفت: واگذاری زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی در مناطق کمتر برخوردار با 50 درصد تخفیف و برای شرکت های دانش بنیان، ایثارگران و نخبگان در شهرکها و نواحی صنعتی با 10 درصد تخفیف زمين واگذار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: از الزاماتی که در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده این است که کلیه بانک ها مکلفند قراردادهای ما را به عنوان وثیقه بپذیرند و موانع نیز در کارگروه تسهیل و رفع مواتع تولید استان و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری می شود.

 

یزدانی با اشاره به اینکه آنچه در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب می شود، همه دستگاه ها موظف به اجرا هستند، گفت: در حال حاضر 3 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و 6 شهرک غیردولتی فعال در استان وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: 6 شهرک مصوب دولتی اجرایی نشده در البرز وجود دارد که مشکلات آن در حوزه راه و شهرسازی تعیین تکلیف شده و امید است با توافقات انجام شده، به وسعت اراضی صنعتی در استان البرز 3هزار و 300 هکتار افزوده شود.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره اینکه این اراضی در طرح توسعه نظرآباد و اشتهارد، نجم آباد، سآوجبلاغ و اشتهارد 2 قرار دارند، گفت: البرز از استان های صنعتی مهم در کشور محسوب می شود که توسعه این شهرک ها می تواند اشتغالزایی قابل توجهی در استان به همراه داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------