افزایش قیمت گوسفند/ نرخ گوشت بالاتر از سقف تعیین‌شده



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,گوشت قرمز

بررسی‌ها از بازار دام زنده و گوشت قرمز در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی و افزایش مصرف، نشان می‌دهد که قیمت گوشت قرمز همچنان بالاتر از سقف تعیین شده از سوی مسئولان وزارت کشاورزی است و قیمت گوسفند نیز به کیلویی ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

 به گزارش ایسنا، در حالی که سقف قیمت تعیین شده برای گوشت قرمز ۳۰ هزار تومان است بررسی‌ها میدانی از بازار حاکی از عرضه و فروش گوشت قرمز بیش از کیلویی ۳۵ هزار تومان است.

 

از اواسط تابستان امسال قیمت امسال گوشت قرمز با در بازار با افزایش قیمت همراه شد و هر کیلوگرم گوشت قرمز گوساله به بیش از ۳۸ هزار تومان هم رسید که فاصله قابل توجهی با نرخ اعلام شده از سوی وزارت کشاورزی داشت.

 

در زمینه افزایش قیمت گوشت قرمز مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران معتقد است که دپوی گوشت قرمز ممکن نیست و توجیه اقتصادی ندارد و تنها راه علاج گرانی این محصول و ایجاد تعادل در بازار واردات گوشت قرمز و عرضه ذخایر دولتی در بازار است.

 

به گفته وی، عامل اصلی گرانی گوشت قرمز دلالان و واسطه‌های متعددی هستند که این محصول را از کشتارگاه تا قصابی‌ها دست به دست می‌کنند.

 

عزیزاللهی عنوان کرده که عشایر که بیش از ۸۰ درصد دام‌های سبک کشور را در اختیار دارند به دلیل مساعد بودن بارش و خوب بودن وضعیت مراتع دام‌هایشان را دیرتر نسبت به سال گذشته به بازار عرضه می‌کنند و همین عامل سبب شده تا قیمت دام زنده سبک به کیلویی حدود ۱۳ هزار تومان برسد اما دام زنده سنگین کمتر از کیلویی ۱۲ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

در حال حاضر بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که قیمت‌ها در مقایسه با قیمت‌های پیش از آغاز ماه محرم تغییر چندانی پیدا نکرده است اما همچنان گران فروشی برای انوع اقلام گوشت قرمز ادامه دارد.   

 

بر این اساس هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوسفند و گوساله ۳۱ هزار تومان، گوشت گوساله کیلویی ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان، ران گوساله ۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان، ‌ راسته گوساله ۳۹ هزار تومان و ماهیچه گوساله به عنوان یکی از گران‌ترین اقلام گوشت قرمز کیلویی ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

همچنین در میان انواع گوشت گوسفندی، شقه با گردن کیلویی ۳۷ هزار تومان، سردست کیلویی ۴۳ هزار تومان، ران گوسفندی ۴۳ هزار تومان، گردن گوسفندی ۳۶ هزار تومان، گوشت چرخ کرده ۳۶ هزار تومان و گوشت که گران‌ترین نوع گوشت قرمز است کیلویی ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.   

 

همچنین به گفته برخی فروشندگان و عرضه کنندگان گوشت قرمز هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی کیلویی ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد که در مقایسه با هفته‌های گذشته روند افزایشی را نشان می‌دهد. 

  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,گوشت قرمز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------