افزایش طلای جهانی در پی سقوط بازارهای سهام و دلار



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

طلای جهانی در معاملات روز پنج شنبه تحت تاثیر ضعف دلار و بازارهای سهام، اندکی افزایش یافت.

 به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۰.۳۴ دلار رسید که بزرگترین رشد یک روزه قیمت در حدود سه هفته اخیر بود.

 

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۱.۳۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه، ۲.۱۰ دلار یا ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۲۵۳.۸۰ دلار بسته شد.

 

طلا روز پنج شنبه با وجود سیگنالهایی از احتمال افزایش نرخهای بهره آمریکا در دسامبر، صعود کرد. این فلز زرد روز گذشته پس از انتشار گزارش نشست سیاست پولی ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا، در معاملات الکترونیکی با افزایش روبرو شد. این گزارش که پس از بسته شدن معاملات طلا منتشر شد، نشان داد که مقامات بانک مرکزی با وجود داشتن دلایل کافی برای افزایش نرخهای بهره، در سپتامبر از این اقدام خودداری کردند.

 

بر اساس این گزارش، اعضای متعدد کمیته تعیین نرخ اظهار کرده اند که افزایش نرخهای بهره بزودی ضروری خواهد بود اما این کمیته تصمیم گرفت دست نگه داشته و منتظر شواهد بیشتر از تداوم رشد بازار کار و تورم باشد.

 

نشست بعدی بانک مرکزی آمریکا در روزهای اول و دوم نوامبر برگزار می شود با اینهمه احتمال افزایش نرخهای بهره در این نشست که چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود، بسیار اندک است. در عوض معامله گران انتظار دارند نرخهای بهره در نشست دسامبر بانک مرکزی افزایش داده شود. نرخهای بهره بالاتر ارزش دلار را تقویت کرده و در مقابل، تقاضا برای کالاهایی که به این ارز معامله می شوند را ضعیف می کند.

 

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC، با وجود انتشار گزارش نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، قیمت طلا تغییر چندانی نداشت که نشان می دهد قیمت طلا در سطح کنونی ۱۲۵۰ دلار احتمال افزایش نرخهای بهره در سال جاری را هضم کرده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد موانع متعددی که برای رشد اقتصاد جهانی وجود دارد، ممکن است تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کند و این فلز تا پایان سال احتمال دارد مجددا به قیمت ۱۳۰۰ دلار صعود می کند.

 

بازارهای سهام آسیا در معاملات روز پنج شنبه به پایین‌ترین سطح در سه هفته اخیر سقوط کردند در حالیکه بازارهای سهام آمریکا و بازده اوراق خزانه در واکنش به آمار تجاری چین که کاهش چشمگیر صادرات در سپتامبر را نشان داد، دچار کاهش شدند.

 

شاخص دلار که ارز آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز رقیب دنبال می کند، ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۷.۸۷۹ واحد رسید.

 

یک معامله‌گر طلا به رویترز گفت: بدنبال ریزش اخیر قیمت، علاقه به خرید بالایی در آسیا بویژه در چین و همچنین خرید طلا از طریق صندوقهای سرمایه گذاری تحت پشتوانه این فلز ارزشمند وجود دارد.

 

کاهش بیش از پنج درصدی قیمت طلا در هفته گذشته باعث شده تحلیل‌گران بیشتری دورنمای قیمت طلا را تنزل دهند. بانک ABN Amro جدیدترین بانکی است که به صف بانکهای بدبین به چشم انداز این فلز زرد پیوسته و اعلام کرده است با سقوط قیمت به پایین متوسط حرکت ۲۰۰ روزه که نزدیک سطح ۱۲۶۰ دلار قرار دارد، روند صعودی طلا در سال ۲۰۱۶ به پایان رسیده است.

 

این بانک هلندی اکنون انتظار دارند قیمت هر اونس طلا تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۱۲۰۰ دلار برسد که کمتر از پیش بینی قبلی ۱۳۲۵ دلار است و سال ۲۰۱۷ را در ۱۱۵۰ دلار به پایان ببرد که کمتر از پیش بینی قبلی ۱۴۵۰ دلار است.

 

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۷.۵۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ رشد کرد و به ۹۴۷.۶۰ دلار رسید که بزرگترین افزایش یک روزه از ۲۱ سپتامبر بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری، با ۰.۸ درصد کاهش، ۶۴۴.۱۰ دلار معامله شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------