قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت



  اخباراقتصادی  ,خبرهای  قتصادی, قیمت جهانی نفت

خبرگزاری رویترز از نیویورک اعلام کرد که به دلیل افزایش تولید اوپک، قیمت جهانی نفت خام کاهش یافت.

 به گزارش ایرنا ,قیمت های جهانی نفت روز چهارشنبه (٢١ مهر ماه) در بورس نیویورک به علت ادامه روند افزایشی تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، یک درصد کاهش یافت.

 

بهای هر بشکه نفت خام برنت با 60 سنت یا 1.1 درصد کاهش به 51 دلار و ٨١ سنت و بهای نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (دابلیو تی آی) نیز با 61 سنت یا 1.2 درصد کاهش به 50دلار و ١٨ سنت رسید.

 

بهای نفت برنت با وجود این کاهش، هنوز نزدیک به ١٣ درصد بالاتر از قیمت آن در هنگام اعلام ٢٧ سپتامبر (ششم مهرماه) اوپک است که در آن، اعضای این سازمان با فریز نفتی (تثبیت تولید) توافق کردند.

 

برخی اعضای این سازمان و دیگر تولیدکنندگان عمده تا نشست ٣٠ نوامبر (١٠ آذرماه) اوپک در وین در مورد کاهش یا تثبیت قابل ملاحظه تولید نفت خام به منظور کاهش مازاد عرضه، به توافق خواهند رسید.

 

بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت نفت، تولید ماه گذشته (سپتامبر) اوپک با وجود وعده ها در خصوص کاهش تولید، به بالاترین سطح در هشت ساله گذشته رسیده است.

 

همچنین شرکت های عمده معامله گر نفت در مورد ایجاد توازن مجدد در بازار تا اواسط سال آینده ٢٠١٧ تردید دارند.

 

مقام های برخی از بزرگترین شرکت های تجارت نفت جهان در نشست رویترز در لندن گفتند که احتمال ایجاد توازن در بازار عرضه و تقاضای نفت خام تا میانه سال ٢٠١٧ بعید است.

 

میزان ذخیره سازی های نفت خام ایالات متحده نیز برای نخستین بار در 6 هفته گذشته، بالا رفته است.

 

تحلیلگران انتظار دارند که دولت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کند ذخیره سازی های این کشور در هفته گذشته به میزان ٣٠٠ هزار بشکه افزایش یافته است.

 

وزیران نفت کشورهای عضو اوپک در حاشیه اجلاس وزارتی مجمع بین المللی انرژی (در 6 تا 8 مهر) گردهم آمدند و توافق کردند در حمایت از قیمت ها سقف تولید اوپک را کاهش دهند.

 

بنابراین از ماه نوامبر (آبان - آذر) 2016 مجموع تولید نفت کشورهای عضو این سازمان به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت در حالی میزان تولید کنونی اوپک به 33.6 میلیون بشکه در روز رسیده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------