آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

معضل‌ استخدام‌های‌ دوره‌ احمدی‌نژاد ‌به‌ سادگی‌ حل ‌نمی‌شود



اخبار,اخبار  اقتصادی,تخلف‌های دولت دهم

 

اخبار اقتصادی - واکنش عضو کمیسیون صنایع مجلس به سخنان وزیر کشور درباره عدم امکان استخدام جدید در دولتمعضل‌استخدام‌های‌دوره‌احمدی‌نژاد‌به‌سادگی‌حل‌نمی‌شود

کمال‌الدین پیرموذن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم به تدبیر می‌گوید: «مطابق اسناد و مدارک تا سال 1390 ، 308 هزار نیروی مازاد از قانون به صورت قراردادی در دستگاه‌های دولتی استخدام شدند که اگر دو سال آخر را به این آمار اضافه کنیم، فکر می‌کنم بیش از نیم میلیون نفر استخدامی غیرقانونی داشته‌ایم.»

 

 آخرین تیر محمود احمدی‌نژاد در ماه‌های پایانی عمر دولتش به هدف خورد: استخدام بیش از نیم میلیون نفر در دستگاه‌های دولتی؛


دولت در آن روزها مصوبه های استخدامی فراوانی را صادر کرد و در قالب طرح پر بحث "مهرآفرین" و طرح‌هایی از این دست به استخدام‌هایی زد که بعدها عنوان "سونامی استخدام" به خود گرفت.

این در حالی بود که از سال ۱۳۶۴ کوچک‌سازی دولت با هدف چابک‌سازی فضای اقتصادی و کسب و کار در دستور کار دولت‌ وقت قرار گرفت و از سوی دولت‌های بعدی نیز پیگیری شد.


شاید همین اتفاق‌ها باعث شد تا روز یکشنبه، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور اعلام کند که تا 7 یا 8 سال آینده امکان استخدام در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد.

آن گونه که وزیر کشور گفته است «به‌دلیل زیاده‌روی دولت گذشته در استخدامی‌ها و استخدام افراد خارج از چارچوب و برنامه تا 7 یا 8 سال آینده امکان جذب نیروی جدید در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد.»

کمال‌الدین پیرموذن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم با بیان اینکه یکی از تخلف‌های بارز دولت دهم استخدام‌های بی‌رویه و خارج از ضابطه بوده است، به خبرنگار اقتصادی تدبیر می‌گوید: «مطابق اسناد و مدارک تا سال 1390 ، 308  هزار نیروی مازاد از قانون به صورت قراردادی در دستگاه‌های دولتی استخدام شدند که اگر دو سال آخر را به این آمار اضافه کنیم، فکر می‌کنم بیش از نیم میلیون نفر استخدامی غیرقانونی داشته‌ایم.»

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: «این افراد بر اساس مصوبه دولت که البته مجلس آن را غیرقانونی عنوان کرده بود استخدام شدند. بنابراین نمی‌توان آنان را اخراج و یا حذف کرد. متاسفانه بی‌قانونی‌های دولت دهم آنقدر زیاد بود که مجلس نمی‌دانست به کدام یک از آنها رسیدگی کند.»

او بر این باور است که استخدام نیم میلیون نفر در ماه‌های پایانی دولت دهم کار تبلیغاتی بوده است که حالا زیان آن به دوش دولت یازدهم است، می‌گوید: «احمد‌ی‌نژاد با این کار قصد داشت بگوید که به فکر جوانان است حتی به بهای چالش با قانون و مجلس. اگر او به فکر جوانان بود باید در همان دولت نهمش فکری به حال بیکاری جوانان می‌کرد.»

به گفته پیرموذن «دولت یازدهم باید به مرور در مورد این موضوع برنامه‌ریزی کرده و تصمیم‌گیری کند به هر حال دولت باید نسبت به این مساله تصمیم بگیرد، این معضلی است که پیش آمده و فکر نمی‌کنم به سادگی و در طول فعالیت یک دولت قابل حل باشد.»

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت، با بیان اینکه مصوبه  مهرآفرین زمانی که به مجلس رسید برای ما روشن شد که با قوانین بالادستی منطبق نیست، ادامه داد: «هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین در جلسه ۱۳ دی ماه سال ۹۱ به این نتیجه رسید که این مصوبه در بیش از ۵۷ مورد دارای ایراد است که رئیس مجلس هم این مغایرت‌ها را در ۲۵ دی ماه به رئیس جمهور ابلاغ کرد.»

او تاکید دارد که دولت دهم با سونامی استخدام‌های بی‌ضابطه حق سایر جوانان بیکار و کسانی که واقعا شایسته بودند را ضایع کرد. از سوی دیگر دولت یازدهم نیز نمی‌تواند افراد استخدام شده را از حلقه دستگاه‌های دولتی خارج کند.

اخبار اقتصادی  - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------