بازارهای جهانی به پیروزی کلینتون امیدوار شدند



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,

با پایان یافتن آخرین مناظره بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازارهای آسیا در اوایل روز پنجشنبه با افزایش شاخص مواجه شده و ارزش پزوی مکزیک نیز در مقابل دلار بالا رفت.

 به گزارش مهر به نقل از شبکه خبری CNBC، پزوی مکزیک که روند افزایش و کاهش آن به‌خوبی در پروسه مناظره نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا قابل‌مشاهده و بررسی بود، بار دیگر بعد از برگزاری سومین مناظره نیز تقویت شد و نسبت آن در برابر دلار  به ۱۸.۴۴ رسید. تا پیش‌ازاین هر دلار آمریکا برابر با ۱۸.۵۱ پزو بود و این رقم در ابتدای هفته گذشته حتی به ۱۹ پزو نیز رسیده بود.

 

نعیم اسلام تحلیلگر ارشد بازار در موسسه تینک مارکت دراین‌باره گفت: «پزو در مقابل دلار ارزش بیشتری یافت و این نشان می‌دهد که معامله گران بر این عقیده‌اند که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در سومین مناظره خود با هیلاری کلینتون نیز شکست‌خورده است.»

 

چهارشنبه‌شب دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مورد مسائل مختلفی ازجمله دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با هک سایت‌های آمریکایی، مهاجرت و انتصاب قضات دیوان عالی کشور در فاکس نیوز با یکدیگر مناظره کردند.

 

پیش‌ازاین در مناظره‌های قبلی دیده‌شده بود که باوجوداینکه این مناظره‌ها درزمانی پخش می‌شده که بازارهای آسیایی تازه‌کار خود را آغاز کرده بودند، بازهم نتایج این صحبت‌ها تأثیر زیادی بر روی شاخص‌های سهام و همچنین ارزش ارزها در برابر دلار داشته است. دومین مناظره ترامپ و کلینتون تأثیر بی‌سابقه‌ای را روی ارزش پزو داشت و بازارها و معامله گران آسیایی بر این عقیده بودند که ترامپ نتوانسته برنده میدان باشد. معامله گران آسیایی مانند بسیاری از تجار سهام در اقصی نقاط دنیا بر این عقیده‌اند که با پیروزی کلینتون در انتخابات، ثبات به بازارهای بین‌المللی بازخواهد گشت. اما درصورتی‌که ترامپ برنده میدان باشد، مشخص نیست چه اتفاقی برای دنیا و بازارهای بین‌المللی بیفتد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------