آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

اظهارنظر قالیباف درباره دستکاری در قیمت‌ها/هر افزایش و کاهشی دستکاری نیست



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی,حسن قالیباف

شفافیت در ارائه اطلاعات، لزوم افشای صورت‌های مالی سازمان بورس، اصلاح دستورالعمل پذیرش شرکت‌ها و برخورد با متخلفان در راستای دستکاری در قیمت‌ها از جمله محورهای صحبت‌ مدیرعامل شرکت بورس بود که در این زمینه‌ها به ارائه توضیحاتی پرداخت.

 حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شرکت بورسی که سهام شناورش پایین است، اظهار کرد: ما در حال اصلاح دستورالعمل پذیرش‌مان هستیم، شرکتی که سهام شناورش پایین بیاید و شرایط پذیرش در بورس را نداشته باشد دیگر نمی‌تواند در بورس فعالیت کند. این موضوع ابزاری است که در اختیار بورس اوراق بهادار تهران قرار دارد.

 

وی در پاسخ به اینکه دستورالعمل پذیرش جدید چه زمانی قرار است اجرایی شود، گفت: ما تا الان این موضوع را اجرا می‌کردیم، چون در دستورالعمل پذیرش ما اصلاحاتی انجام می‌شود در هیئت پذیرش در این مورد جمع بندی نکردیم و خواستیم این دستورالعمل نهایی شود و بعدا این کار را انجام دهیم. شرکت‌هایی که شرایط پذیرش در بورس را احراز نکنند از بورس اخراج خواهیم کرد همچنان که در گذشته نیز چنین شرکت‌هایی را به بازار پایه فرابورس منتقل کردیم.

 

وی در واکنش به سوالی در این مورد که با شرکت‌هایی که به خاطر پایین بودن سهام شناورشان قیمت را دستکاری می‌کنند، قانونا چه برخوردی می‌کنید؟ گفت: دستکاری قیمت تعریف دارد و ما هم در این مورد ناظر داریم. هر افزایش و کاهش قیمتی را در بازار نمی‌توان دستکاری تلقی کرد. اینکه به قصد گمراه کردن بازار سفارش چینی شود، دستکاری در قیمت محسوب می شود اگر شرکتی سهام شناورش پایین باشد و سفارشی هر چند جزیی برایش بیاید، قیمتش تغییر می‌کند چرا که سهام شناورش پایین است، ولی اینکه سهمی قیمتش به صورت صوری تغییر پیدا کند و نه به خاطر معاملات واقعی، دستکاری قیمت است، ناظر هم با آن برخورد خواهد کرد.

 

مدیرعامل شرکت بورس در مورد ورود سرمایه گذاران خارجی به بورس ایران پس از برجام نیز گفت: بعد از برجام فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی زیاد شده و یک سری پول‌ها وارد کشور شده است. حتی یک خارجی سهمی بلوکی را خریداری کرده است. سرمایه گذار خارجی پتانسیل زیادی دارد و اگر گشایش‌ها به صورت کامل ایجاد شود می‌تواند از پتانسیل بالای بورس استفاده کند، ولی تا مشکلات سیستم بانکی به صورت کامل حل نشده، روابط به صورت کامل برقرار نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا از دیدگاه شما مبلغی که بابت کارمزد معاملات در این سال‌ها در سازمان بورس انباشته شده باید افشا شود یا خیر، اظهار کرد: این سوال را باید از خود سازمان بورس بپرسید چون من صورت‌های مالی سازمان را ندیده‌ام. سازمان مثل ما یک شرکت ثبت‌ شده نیست. من در مورد یک شرکت ثبت شده و پذیرفته شده در بورس می‌توانم اظهار نظر کنم ولی سیاست های سازمان را، شورای عالی بورس و خود سازمان تعیین می‌کند.

 

قالیباف در واکنش به این پرسش که شما می‌گویید صورت‌های مالی سازمان بورس را ندیده‌اید، از دیدگاه شما آیا سازمان به عنوان نهادی که به دنبال شفافیت است، باید صورت‌های مالی‌اش افشا شود یا خیر؟ گفت: ما معتقدیم شفافیت خوب است، ولی در همه کشورها شفافیت یک ملاحظاتی دارد. من روی این موضوع که نهادهایی مثل سازمان بورس در دنیا آیا صورت‌های مالی‌شان را افشا می‌کنند یا نه، فکر و دقت نکرده‌ام باید ببینیم در کشورهای دیگر در این مورد چه کار می کنند، من هیچ ایده‌ای در این مورد ندارم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------