آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

تجارت عالیجناب «ضراب» از داخل زندان!



  اخباراقتصادی  ,خبرهای   اقتصادی ,ضراب

رسانه‌های ترکیه از تداوم فعالیت اقتصادی و مدیریت شرکت‌های «رضا ضراب» تاجر ایرانی‌تبار شهروند ترکیه در طول مدت زندانی بودن او در امریکا خبر داده‌اند.

 به گزارش جام جم سایت خبری «تی ۲۴» گزارش داده که ضراب در طول هفت ماه گذشته از داخل زندان به مدیریت شرکت‌های خود در استانبول ادامه داده است. این سایت می‌نویسد: «چیغدم توکر» روزنامه‌نگار روزنامه «جمهوریت» در گزارشی خبر داده که شرکت هلدینگ رویال که در متعلق ضراب است و هم‌چنین سایر شرکت‌های او که در حوزه موبایل و ارتباطات و هم‌چنین در بخش خدمات مبلمان وابسته به ضراب هستند از سوی او از درون زندان مدیریت می‌شوند.

 

او در بخشی از مقاله خود می‌نویسد: «رضا ضراب ایرانی‌تبار در امریکا در زندان به سر می‌برد. او متهم به نقض مقررات تحریمی امریکا علیه ایران و تجارت غیر قانونی طلا با آن کشور است‌. او همچنین به تقلب مالیاتی و پولشویی نیز متهم شده است. نام او در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۶ تیتر اخبار بود.

 

زمانی که پرزیدنت اردوغان با جو بایدن معاون رییس‌جمهوری امریکا درباره آن صحبت کرده بود و پرسیده بود که بازداشت ضراب طبق چه قانونی صورت گرفته است، او گفته بود که قانون اجازه و حق مبادله ارز و پول را می‌دهد چرا قانون باید کسی که این کار را انجام داده است تحت پیگرد قرار دهد. این دیدار در حاشیه نشست سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شده بود.

 

همان‌گونه که آقای اردوغان می‌گوید ضراب اکنون نیز از حق فعالیت اقتصادی برخوردار است‌! او اکنون از داخل زندان در حال مدیریت شرکت خود در استانبول می‌باشد. این نشان می‌دهد که قوانین ما مانع از مدیریت شرکت یک فرد از درون زندان نیستند.

 

البته توجیه برای این موضوع این خواهد بود که هنوز اتهامات او ثابت نشده است؛ بلکه او در زندان به سر می‌برد و منتظر حکم نهایی دادگاه خواهد بود. اسنادی وجود دارند که نشان می‌دهند ضراب به واسطه وکلایش قراردادها را امضا کرده است و نام او پایین امضاها دیده می‌شود.

 

جمهوریت گزارش داده است که ارزش سهام شرکت‌های ضراب در طول ماه‌های گذشته به میزان ۴۰ میلیون لیر رسیده است. این روزنامه می‌نویسد: «دو شرکت وابسته به او در مرکز جدیدی در کاراکوی استانبول هستند و چهار شرکت ثبت‌شده دیگر نیز مشغول فعالیت می‌باشند.» 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------