آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

آغاز موج گرانی فرآورده‌های نفتی/ افزایش قیمت روغن موتور کلید خورد



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی ,فرآورده نفتی

دولت همزمان با صدور مصوبه‌ای مبنی بر جایگزینی نرخ ارز آزاد به‌جای نرخ ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری۲۰ فرآورده نفتی، طرح گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع روغن موتور و قیر در بازار را کلید زد.

 به گزارش مهر،  بر اساس مصوبه جدید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، پیش بینی می‌شود قیمت انواع روغن صنعتی، خودرو، قیر و محصولات نفتی مورد نیاز در صنایع تکمیلی و پائین دستی با افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی همراه شود.

 

محاسبه قیمت گذاری ۲۰ قلم فرآورده ویژه نفتی با ارز آزاد شامل انواع حلال‌های صنعتی، لوبکات، وکیوم باتوم، گوگرد گرانول و کلوخه بوده  که عملا موج جدیدی از گرانی انواع روغن و قیر را در بازار رقم خواهد زد.

 

سیدحمید حسینی عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی امروز در گفتگو با مهر درباره تصمیم اخیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به منظور محاسبه نرخ ۲۰ فرآورده ویزه نفتی با ارز آزاد به جای ارز مبادله‌ای، گفت: تغییر فرمول قیمت گذاری صرفا جایگزینی ارز آزاد با مبادله‌ای نبوده و دولت قیمت پایه محصولات ویژه نفتی را افزایش داده است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با جایگزینی ارز آزاد با مبادله ای و افزایش قیمت‌های پایه، عملا قیمت انواع روغن صنعتی و خودرو در بازار افزایشی ۳۰ تا ۴۰ درصدی پیدا کرده است، اظهار داشت: اجرای طرح یکسان سازی نرخ ارز اقدام خوبی بوده اما افزایش همزمان قیمت های پایه موجب افزایش قیمت‌ها در بازارهای داخلی و حتی صادراتی خواهد شد.

 

حسینی با یادآوری اینکه به زودی با برگزاری نشستی با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیشنهاد کاهش قیمت‌های پایه ارائه خواهد شد، افزود: جایگزینی نرخ ارز آزاد به جای ارز مبادله ای به تنهایی منجر به افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها خواهد شد اما افزایش همزمان نرخ ارز و قیمت‌های پایه، یک افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی را به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تحمیل می‌کند.

 

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی ,فرآورده نفتی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------