آخرین اخبار اقتصادی

افول طبقه متوسط ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

چه بر سر طبقه متوسط آمد؟

تغییرات اقتصادی دهه ۹۰ نشان می‌دهد ماهیت طبقات اجتماعی دستخوش تغییر شده است و طبقه متوسط که طبقه‌ای پویا و جریان‌ساز بوده،…

ردِ پول‌های خارج کشور "بابک زنجانی" پیدا شد



اخبار,اخبار اقتصادی,پرونده بابک زنجانی

 

اخبار اقتصادی -  عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد

ردِ پول‌های خارج کشور "بابک زنجانی" پیدا شد

بهترین نتیجه بررسی ها این بود که ابتکار عمل از دست زنجانی خارج شد. چون او می گفت که پول فروش نفت را به حسابی به نام جمهوری اسلامی ایران واریز کرده و چون جمهوری اسلامی ایران تحریم است نمی تواند این پول را برگرداند که اکنون ثابت شده این حرف دروغ است.

سه ماه از بازداشت میلیارد موبور می گذرد و هر روز ورقی تازه از پرونده قطور بابک زنجانی رو می شود.

«عزت الله یوسفیان ملا»، نماینده مجلس و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با «تدبیر» خبرهای تازه ای درباره این پرونده بیان کرد. به گفته او هیئت هایی تحقیقی که از سوی سازمان بازرسی کل کشور به خارج از کشور اعزام شده بودند، مسیر پول های زنجانی را پیدا کرده اند.

یوسفیان ملا به تدبیر گفت: هیئت های که از سوی دادسرای تهران و سازمان بازرسی کل کشور برای تحقیق و بررسی پرونده زنجانی به خارج از کشور اعزام شده بودند، هنوز برنگشته اند و مشغول کار هستند. اما این هیئت ها تاکنون به نتایج خوبی دست پیدا کرده و مسیر پول های او پیدا شده است.

او افزود: بهترین نتیجه این بررسی ها این بود که ابتکار عمل از دست زنجانی خارج شد. چون او می گفت که پول فروش نفت را به حسابی به نام جمهوری اسلامی ایران واریز کرده و چون جمهوری اسلامی ایران تحریم است نمی تواند این پول را برگرداند که اکنون ثابت شده این حرف دروغ است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: او همچنین از بانک های روسیه نامه هایی برای ضمانت گرفته بود که اکنون مشخص شده این نامه ها نیز بی اساس بوده اند. مجموع این اتفاقات باعث شد که زنجانی در موضع انفعالی قرار گیرد. بعد از سفر هیئت های ایرانی به خارج از کشور بود که زنجانی نتوانست دیگر دروغ بگوید و مسیر پرونده را سردرگم کند.

او ادامه داد: اکنون مسیر پرونده مشخص شده و مسیر پول ها نیز دقیقا مشخص است و اگر وزارت امور خارجه ما را یاری کند می توانیم این پول ها را به کشور برگردانیم.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از وزارت امور خارجه در زمینه عملکردش در ژنو بسیار سپاسگذاریم اما وزارت خارجه باید بداند که دست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در خارج از کشور بسته است و این وزارت خارجه است که باید ما را یاری کند. میزان بدهی بابک زنجانی 5-6 برابر 550 میلیون دلار ماهانه ای است که پس از مذاکرات ژنو یک قرار شد به ایران بازگردد و این نشان از اهمیت این موضوع دارد که وزارت خارجه باید در این زمینه وارد شود.

او همچنین گفت: قرار بازداشت موقتی که دستگاه قضایی برای بابک زنجانی صادر کرده بود، یک ماه بود ولی چون تحقیقات درباره بدهی او هنوز به پایان نرسیده است دادسرا این قرار را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد و زنجانی هنوز در بازداشت موقت به سر می برد.

او افزود: مردم نباید در شرایط فعلی به دنبال مجازات بابک زنجانی باشد،بدهی زنجانی آنقدر زیاد است که اگر در شرایط فعلی به کشور برگردد تاثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد کشور خواهد داشت و ما اکنون به دنبال این هستیم که بدهی بابک زنجانی را برگردانیم و مجازات او در مرحله بعدی است.

یوسفیان ملا همچنین مبارزه با فساد مالی خودروسازان را یکی از اولویتهای سال 93 ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دانست و گفت: بخش اعظمی از معوقات بانکی متعلق به شرکتهای خودروسازی است و معلوم نیست وامهایی که این شرکتهای خودروسازی که بعضی از آنها نیز دولتی هستند، گرفته اند کجا خرج شده است. او افزود: براساس تحقیق و تفحصی که مجلس شورای اسلامی در این زمینه انجام داده، خودروسازان با این توجیه که این وامها را برای بالا بردن کیفیت خودروها خرج خواهند کرد، از بانکها وامهای کلان گرفته اند اما آن را برای بهبود کیفیت خودرو به کار نبرده اند. برخی از این وامها که به جای وارد شدن به چرخه تولید وارد حساب شرکتهای خودروسازی شده، چندین هزار میلیاردتومان است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکید کرد: ما آمار دقیق داریم که کدام شرکتها وامهای چندین هزار میلیاردی گرفته اند و آنها را در حساب خود بلوکه کرده اند. یکی از موضوعاتی که امسال در اولویت ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار دارد بررسی معوقات بانکی و همچنین نقش خودروسازان در این زمینه است.

این نماینده مجلس تشریح کرد: وقتی چندین هزار میلیارد تومان به حساب یک شرکت واریز می شود دو آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد می شود. اولا اینکه سود این وامهای چندین هزار میلیاردی، ده ها میلیارد تومان است که خودروسازان سود این وامها و همچنین جریمه دیرکرد پرداخت وام را از مشتریان می گرفته اند. به این صورت که بدون اینکه کیفیت خودرو تغییری کند، قیمت آن بالا رفته است. او افزود: از طرف دیگر این خودروسازان با گرفتن وامهای چندین هزار میلیاردی باعث می شدند که بانکها قدرت وام دادن به تولیدکنندگان دیگر را نداشته باشند و بنابراین تولید کشور از کار بیفتند.

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------