آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

چشم‌انداز کاهش رشد اقتصاد ایران با رصد بانک جهانی

درحالی که دولت سیزدهم ماه‌هاست روی رشد بالای اقتصای در دو سال تازه سپری شده نسبت به سال‌های پیش از آن افتخار می‌کند، بانک…

ایران و بلژیک تفاهمنامه همکاری تجاری امضا کردند



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی , ایران و بلژیک

 تفاهمنامه همکاری های تجاری و اقتصادی بین سازمان توسعه تجارت ایران و سه منطقه اقتصادی بلژیک امضا شد.

 به گزارش ایرنا، بر پایه این تفاهمنامه که بین سازمان توسعه تجارت ایران و سه منطقه اقتصادی بلژیک به امضا رسید، همکاری های علمی، فناوری و زیرساختی بین شرکت های ایران و بلژیکی توسعه می یابد.

 

در این تفاهمنامه برای توسعه سرمایه گذاری و همکاری تجاری بین دو کشور چارچوب مشخصی تعیین شده است تا هرگونه تبادل هیات های تجاری و همکاری های اقتصادی و صنعتی را پوشش دهد.

 

** حجم 200 میلیون دلاری مبادلات تجاری ایران و بلژیک

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه امضای این تفاهمنامه به خبرنگار ایرنا گفت: بدون شک امضای این تفاهمنامه برای ورود شرکت های ایرانی به قاره اروپا بویژه با توجه به یک دهه تحریم زمینه خوبی فراهم می کند.

 

«مجتبی خسروتاج» افزود: اکنون حجم مبادلات تجاری ایران و بلژیک نزدیک به 200 میلیون دلار است و با توجه به زیرساخت های خوب در بلژیک می توان همکاری های خود را در زمینه صنایع دانش بنیان و ترانزیت بیش از پیش توسعه دهیم.

 

وی اضافه کرد: همکاری های علمی و فناوری با شرکت های اروپایی فرصت مناسبی برای افزایش مناسبات تجاری فراهم می کند و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به بیش از 400 میلیون دلار برسد.

 

به گزارش ایرنا، هیات اقتصادی بلژیک 200 نفر از نمایندگان 140 شرکت را شامل می شود و این نخستین ماموریت اقتصادی این کشور با مشارکت همه گروه های زبانی در ایران پس از برجام محسوب می شود.

 

«ناتالی لافونتن» معاون وزیر اقتصاد و صنایع والونی، به همراه «پاسکال دلکومینت» معاون آژانس آوکس (Awex)، «بندیکت ویلدرز» رییس شرکت «سرمایه گذاری و صادرات بروکسل» و «گریت بورژوآ» وزیر منطقه فلامان بلژیک، در این هیات تجاری حضور دارند.

 

بر اساس گزارش روزنامه «لا لیبر» بلژیک، «دومینیک دولاتر» مدیر بخش آفریقا و خاورمیانه آژانس صادرات و سرمایه گذاری خارجی منطقه والونی «آوکس»، هدف این سفر را «بازیابی رسمی جایگاه بلژیک در ایران و بررسی فرصت های بازار ایران» دانست.

 

وی افزود: با در نظر گرفتن ظرفیت و قدرت صنعتی ایران، طرح های متعددی ممکن است به سرعت در این کشور به راه بیفتد؛ این طرح ها زمینه های بی شماری را از زراعت محصولات خوراکی تا بخش های تولیدی، معماری، فناوری، دارویی و البته صنعت گاز و پتروشیمی را شامل می شود.

 

این روزنامه بلژیکی در گزارش خود اضافه کرده است: بلژیک باید برای غلبه بر رقیبانی چون فرانسه، آلمان یا ایتالیا ویژگی متمایزی داشته باشد.

 

در همین زمینه دولاتر ارتباط میان ایران و بلژیک را «تاریخی» دانست و گفت: در قرن نوزدهم میلادی، بلژیک در اجرای نخستین خط آهن، خدمات گمرک،‌ پست، تلگراف و نیز در توسعه صنایع قند و شکر ایران مشارکت داشت.

 

ساختار حکومت فدرال بلژیک از 6 مجموعه تشکیل می شود که هر کدام از این مجموعه ها دولت و پارلمان و دستگاه های اجرایی خود را دارند. سه منطقه خودمختار و سه جامعه یا گروه زبانی، این 6 مجموعه را تشکیل می دهد.

 

زبان منطقه فلاماند هلندی و گویش فلاندری است، مردم منطقه والونی فرانسه زبان هستند، در منطقه بروکسل هر دو زبان در نهادهای دولتی رایج است و جامعه آلمانی زبان‌ این 6 مجموعه را تشکیل می دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------