آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خرید حلقه طلا برای عروس و دامادها آرزو شد / یک‌جفت حلقه ساده ۲۳ میلیون آب می‌خورد!

قیمت طلا از مرز سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عبور کرده تا خرید نیم‌ست ۱.۸ گرمی طلا نزدیک ۹ میلیون تومان هزینه داشته باشد. به…

فروش آپارتمان با قیمت‌های 92!(+جدول)



اخبار اقتصادی - فروش آپارتمان با قیمت‌های 92!

 قیمت‌های پیشنهادی فروش در ستون امروز نبض بازار شامل سری اول قیمت‌های اعلام شده از سوی فروشنده‌ها در سال جدید است.

هر ساله طبق اعلام مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران، در فروردین ماه قیمت جدید به بازار فروش مسکن اعلام نمی‌شود و واحدهای عرضه شده به بازار خرید در این ماه همان آخرین قیمت‌های سال پیش هستند با این حساب متقاضیان می‌توانند در فروردین ماه واحد مورد نظر خود را با قیمت سال قبل خریداری کنند.


حتی برخی از مشاوران املاک به وضوح به این نکته اشاره می‌کنند. برای مثال: روز گذشته بنگاهداری برای معرفی یک فایل فروش تاکید کرده است: «خرید بهاره با قیمت سال 92»، یک واحد 70 متری در بلوار تعاون با قیمت 230 میلیون تومان.


از سوی دیگر در فروردین ماه حجم فایل‌های معرفی شده به بازار عرضه نسبت به ماه‌های قبل و بعد از آن، با کاهش چشمگیری روبه‌رو می‌شود، چراکه طبق گفته فعالان بازار مسکن آن دسته از فروشنده‌هایی که حتی با دریافت چند صد هزار یا چند میلیون تومان بیشتر از فروش واحدشان در مقایسه با قیمت فروش قبلی، احساس رضایت بیشتری می‌کنند در این وقت از سال از بازار خارج می‌شوند.


این فروشنده‌ها تا زمانی که نرخ‌های جدید به بازار اعلام نشود از عرضه واحدشان به بازار خودداری می‌کنند، البته نباید این طور تصور شود که نرخ جدید از سوی مسوولان بخش مسکن تعیین می‌شود، بلکه مالکان با کم و زیاد کردن یکسری احتمالات و پیش‌بینی‌ها، قیمت جدید را محاسبه می‌کنند و مابقی فروشنده‌ها هم توسط اطلاع‌رسانی محله‌ای قیمت جدید واحد خود را تعیین می‌کنند.


همچنین عده دیگری از مالکان که واحدشان جزو حجم اندک فایل‌های فروش بهاره هستند، مالکان یا سازنده‌هایی هستند که به‌دلیل نیاز مالی واحدشان را با همان قیمت سال گذشته به بازار معرفی کرده‌اند.


یکی از مالکان در غرب تهران به‌دلیل پول لازم بودن واحد 140 متری نوساز خود را متری هشت میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است که خریدار با پرداخت نقدی کل قیمت خرید از تخفیف 40 میلیون تومانی برخوردار خواهد شد.


علاوه براین برخی از فروشنده‌ها هم به اندازه‌ای به قیمتی که برای فروش واحدشان در نظر گرفته‌اند، مطمئن هستند که با فروش واحدشان تا قبل از اعلام قیمت‌های جدید به بازار فروش از طرف مالکان دیگر، جایی برای ضرر و زیان نگذاشته‌اند.


برای مثال فروشنده‌ای واحد 250 متری لوکس نوساز خود را به همراه کلیه امکانات، متری 12 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

 اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت مسکن  درسال 92

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------