آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

افزایش سقف وام مسکن مهر پردیس منتظر تصویب شورای اقتصاد و بانک مرکزی



  اخبار اقتصادی,خبرهای اقتصادی, وام مسکن مهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای افزایش سقف وام مسکن مهر در شهر جدید پردیس به ۴۰ میلیون تومان منتظر تصویب بانک مرکزی و شورای اقتصاداست،گفت: واگذاری واحدهای مسکن مهر پردیس به مرور انجام و تا پایان سال آینده تحویل و پرونده آن را می‌بندیم.

 محسن نریمان در گفت و گو با  فارس با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری تمامی واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید به جز پردیس تحویل می شود،گفت:با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و دولت برای تکمیل هرچه سریعتر سایت مسکن مهر قصد داریم از محل منابع داخلی و فروش اراضی و همچنین استفاده از روش‌های گوناگون مالی اعم از مدیریت دارایی و اخذ تسهیلات بخش زیادی از فعالیت‌های باقی‌مانده را به نفع متقاضیان به پایان برسانیم.

 

وی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، این کمیسیون از دولت درخواست افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 به 40 میلیون تومان را ارائه کرده است و  قبل از این مصوبه، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای درخواست افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان، آن هم برای شهر جدید پردیس را به دولت و بانک مرکزی ارائه کرده بود. 

 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در دولت یازدهم پیشرفت فیزیکی سایت مسکن مهر پردیس از 35 درصد به بیش از 80 درصد رسیده است، بنابراین به طور قطع اگر ما توانستیم در طول این سه سال 45 درصد کار را پیش ببریم می‌توانیم آن را به 100 درصد برسانیم. در حال حاضر با وجود طبیعت خشن موجود در این شهر جدید نزدیک به 42 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری داریم.

 

نریمان با اشاره به این مطلب که قصد داریم تا ماه آینده بخش دیگری از مسکن مهر پردیس را نیز به افتتاح برسانیم گفت: در گزارش کمیسیون اصل 90 به وجود 49 هزار واحد مسکن مهر با اراضی معارض‌دار اشاره شده که باید در قوه قضاییه بررسی و رفع شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این نکته که امکان دریافت تمام هزینه‌های تأمین امکانات در پروژه‌های مسکن مهر از مردم ممکن نیست، گفت: با توجه به محاسبات انجام شده جدای از تأمین آب، برق و گاز تنها برای آماده سازی سایت‌ مسکن مهر پردیس به ازای هر واحد باید 30 میلیون تومان هزینه شود که طبق مصوبات دولت پیشین مکلف هستیم این مبلغ را از محل اعتبارات مردم و منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تأمین کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------