قیمت طلا افزایش یافت



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,قیمت طلا

همزمان با پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افت شاخص ها در بازارهای بورس و سقوط ارزش دلار، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد جهش حدودا ۵ درصدی بود.

 به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، همزمان با پیروزی غیرمنتظره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و افت شاخص ها در بازارهای بورس و سقوط ارزش دلار، قیمت طلا روز چهارشنبه شاهد جهش حدودا 5 درصدی بود.

 

پس از سخنان مصالحه جویانه ترامپ پس از پیروزی، افزایش قمیت قابل توجه طلا تا حدی خنثی شد، اما قیمت طلا همچنان رشد 2 درصدی خود را حفظ کرد. بدین ترتیب قیمت طلا در مسیر ثبت بیشترین رشد قیمت یک روزه از زمان رای مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا در ماه ژوئن قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز تا بالاترین رقم 6 هفته اخیر یعنی 1337 دلار و 40 سنت بالا رفت، اما بعدا تعدیل شد و با رشد 2.23 درصدی نسبت به جلسه قبل به 1304 دلار و 17 سنت رسید.

 

دیویس هال، تحلیلگر بازار طلا گفت، عقب نشینی طلا نشان داد که افزایش قیمت فلز زرد محدود بوده، اما با پدیدار شدن تبعات دراز مدت پیروزی ترامپ، بازار فلز زرد همچنان از این اتفاق منتفع خواهد شد.

 

وی افزد: «من هنوز فکر می کنم شاخص ها در بازار بورس در طی 10 روز آینده روندی کاهشی خواهند داشت... اگر شاخص اس اند پی 2 هزار واحد کاهش یابد، قیمت طلا 100 دلار افزایش خواهد یافت.»

 

این گمانه زنی قوت گرفته که جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا ممکن است قبل از پایان دوره ریاست خود در ژانویه 2018، از این سمت استعفا کند. دونالد ترامپ بانک مرکزی آمریکا را به پایین نگه داشتن نرخ بهره به نفع باراک اوباما متهم کرده و گفته که ممکن است وی برکنار کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------