آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران

همزمان با انتشار گزارش‌ها از انفجار در اصفهان، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است که قیمت نفت ۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به…

آخرین تصمیم‌ها درباره قیمت بنزین



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت بنزین


اخباراقتصادی -  آخرین تصمیم‌ها درباره قیمت بنزین

با احتساب افزایش 24 درصدی قیمت حامل‌های انرژی و پنج درصد عوارض احتمال می‌رود قیمت بنزین معمولی نیمه یارانه‌ای حدود 550 تومان و قیمت بنزین آزاد حدود 950 تومان عرضه شود.

درحالی که با نزدیک شدن به روزهای پایانی فروردین، شمارش معکوس برای تعیین قیمت جدید بنزین آغاز شده است، اظهارات متناقض مقام‌های ارشد دولتی سرنوشت تعیین قیمت این حامل پرحاشیه انرژی را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت از مخالفت با افزایش قیمت حامل‌های انرژی سخن می‌گوید، اما از سوی دیگر وزیر امور اقتصادی و دارایی شیب افزایش قیمت‌ها را ملایم و معاون اجرایی رییس‌جمهور میزان افزایش قیمت ها را تا سقف 24 درصد اعلام می‌کند تا همان‌طور که معاون اول رییس‌جمهور می‌گوید سرنوشت تعیین قیمت بنزین به شب آخر کشیده شود.

در حالی که گفته می‌شود دولت موافق افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی نیست اما سخنان مسئولان ارشد دولتی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی حکایت می‌کند به گونه‌ای که معاون اجرایی رییس جمهور به افزایش 24درصدی قیمت این حامل‌ها از زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرده است اما معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور می‌گوید دولت موافق افزایش قیمت این حامل‌ها نیست.

از فردا-بیستم فروردین‌ماه- ثبت‌نام مجدد مردم برای دریافت یارانه نقدی آغاز می‌شود و بر اساس گفته‌های رییس جمهور فاز دوم اجرای این قانون از ابتدای اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

نگران افزایش قیمت‌ها نباشید اما تامین سوخت مشکل دارد!
در این میان مشاور اقتصادی رییس جمهور از مردم خواسته است نگران افزایش قیمت حامل‌های انرژی نباشند اما با ادامه‌ روند موجود در حوزه انرژی تامین سوخت از سال 94 با مشکل مواجه خواهد شد . حال نگرانی مردم بیشتر از بابت افزایش غیر منتظره و ناگهانی این قیمت‌ها هچون افزایش قیمت گاز در ایام تعطیلات نوروز امسال است و مصرف کنندگان بنزین و گازوئیل نگران از وضعیت پیش‌رو هستند.

این روزها که در هر محفلی صحبت از افزایش قیمت بنزین و گمانه‌زنی‌ها از قیمت این سوخت پر مصرف به میان آمده برخی مسئولین از مردم خواسته‌اند نگران افزیش قیمت حامل‌های انرژی نباشند، اما ادامه نگرانی مردم تا زمان اعلام دقیق نرخ هر لیتر بنزین طبیعی است .

در هفته اخیر معاون اول رییس جمهور گفته است نرخ مشخص بنزن شب قبل از اعمال افزایش قیمت‌ها اعلام خواهد شد و انگار قیمت بنزین همچون سال 89 شبانه اعلام خواهد شد.

با احتساب افزایش 24 درصدی قیمت حامل‌های انرژی و پنج درصد عوارض احتمال می‌رود قیمت بنزین معمولی نیمه یارانه‌ای حدود 550 تومان و قیمت بنزین آزاد حدود 950 تومان عرضه شود.

این درحالی است که برخی گمانه زنی‌ها حاکی از احتمال تک نرخی شدن بنزین به قیمت 800 تومان در هر لیتر یا ادامه روند دونرخی با قیمت لیتری 700 تومان برای بنزین سهمیه‌ای و 1000 تومان برای بنزین آزاد است.

همچنین قیمت گازوئیل آزاد مصرفی حدود 450تومان و CNG نیز حدود 521تومان عرضه می‌شود.

به گفته معاون اجرایی رییس جمهور ، هنوز زمان نهایی اعلام قیمت بنزین مشخص نشده است و زمان اعلام قیمت پس از تکمیل فرم‌ها خود اظهاری مردم برای یارانه نقدی خواهد بود.

وی زمان تعیین قیمت نهایی بنزین را پس از ثبت‌نام افراد از طریق فرم‌های خوداظهاری عنوان کرد و گفت که که در اواخر فروردین‌ماه قیمت نهایی بنزین اعلام می‌شود.

حال بیش از 10روز به آغاز مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ مانده است و مردم و مسئولان منتظر اعلام نهایی قیمت این محموله پر مصرف و تاثیر گذاردر سبد هزینه‌های اقتصاد خانوار و کشور هستند.
 اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------