بازار آرام مواد پروتئینی در آستانه اربعین/افزایش جزئی قیمت مرغ



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,مواد پروتئینی

در آستانه اربعین حسینی، بازار محصولات پروتئینی با ثبات نسبی به کار خود ادامه می‌دهد و کمبودی در زمینه عرضه محصولات مورد نیاز مردم، وجود ندارد.

 به گزارش مهر، در آستانه اربعین حسینی، ثبات نسبی بر بازار محصولات پروتئینی حاکم است و قیمت‌ها تغییر چندانی نسبت به روزهای گذشته نداشته است. در همین راستا، قیمت گوشت گوسفندی که چندماه با نوسانات زیادی همراه بود و افزایش چشمگیری پیدا کرد، طی هفته‌های اخیر به ثبات رسیده است.

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در همین زمینه به خبرنگار مهر گفت: مدتی است که قیمت این نوع گوشت در بازار به ثبات رسیده و درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار بین ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان و عرضه به مشتری بین ۳۵ تا ۳۶ هزارتومان است.

 

علی اصغر ملکی با بیان اینکه عرضه دام مناسب است، اظهارداشت: با هیچ کمبودی در این زمینه مواجه نیستیم.

 

وی درباره احتمال کاهش قیمت بعد از اربعین نیز افزود: احتمال این امر در هفته جاری کم است چرا که با بازگشت زائران از کربلا، ذبح دام نیز افزایش پیدا می‌کند، اما با گذشت این ایام و کاهش تقاضا، شرایط کم کم به حالت عادی خود بر می‌گردد.

 

همچنین رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌وگو با  مهر از افزایش جزئی قیمت مرغ نسبت به روزهای گذشته و ثبات قیمت ماهی خبر داد و اظهارداشت: درحال حاضر قیمت مرغ زنده ۴۳۰۰ تومان، مرغ آماده طبخ در عمده فروشی درب کشتارگاه  (نقدی) ۶۱۰۰ تومان، توزیع درب واحدهای صنفی (نقدی) ۶۲۵۰ تومان و فروش درب واحدهای صنفی ۶۸۵۰ تومان است.

 

مهدی یوسف‌خانی با اشاره به اینکه نرخ هرکیلوگرم ران مرغ با کمر ۵۸۵۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ و ۶۸۵۰ تومان است، گفت: نرخ هرکیلوگرم سینه بدون کتف ۱۲۵۰۰ تومان، سینه با کتف ۱۱۵۰۰ تومان و بال  و کتف ۷۰۰۰ تومان است.

 

به گفته وی در حال‌حاضر قیمت هر کیلوگرم ماهی شیر جنوب ۲۳ هزارتومان، قزل‌آلا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سالمون نروژ ۴۰ هزار تومان و کپور ۱۰ هزار تومان است.

 

یوسف‌خانی قیمت هر کیلوگرم ماهی شیر نیزه‌ای را ۱۴ هزارتومان، تیلاپیا ۱۹ هزارتومان، سفید پرورشی (آمور جنوب) ۱۲ هزارتومان و آزاد دزفولی را  ۸ هزارتومان اعلام کرد.

 

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی اضافه کرد: همچنین قیمت ماهی هامور جنوب کیلویی ۱۹ هزار تومان، حلوا سیاه ۲۲ هزار تومان، قزل سالمون ۱۵ هزار تومان، شوریده ۲۲ هزار تومان، راشگو جنوب ۲۲ هزار تومان، سرخو ۱۷ هزار تومان، سنگ سر طلایی ۱۷ هزار تومان، سنگ سر شهری ۱۴ هزار تومان و سارم و گیش ۷ هزار تومان است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------