واگذاری سایت‌های مسکن مهر به خریداران تا پایان دولت



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,استاندار تهران

استاندار تهران از واگذاری سایت‌های مسکن مهر به خریداران تا پایان دولت خبر داد.

 سیدحسین هاشمی؛ استاندار تهران در گفت‌وگو با  ایلنا درباره عملکرد دستگاه‌ها در بحث فقرزدایی از سطح شهر تهران و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: کار خوبی شروع شده‌ است و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط به خوبی عمل کرده‌اند و استانداری در این راستا نقش هماهنگ‌کننده دارد.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اصلی در این زمینه بهزیستی و شهرداری هستند، افزود: آنچه خوب عمل شده، این است که تعامل و همکاری‌ها خوب بوده است؛ در حالی که در گذشته تقریبا به صورت جزیره‌ای عمل می‌شد.

 

هاشمی اضافه کرد: همچنین امکاناتی که در گذشته وجود داشت؛ محدود بود، اما در حال حاضر نسبت به سه سال گذشته شرایط بهتر شده است، اما اینکه بگوییم؛ تمامی آسیب‌ها حل شده و فقرزدایی از سطح شهر انجام گرفته، اینطور نیست و با ایده‌ال فاصله داریم. منتها روند کاملا مثبت است و تعامل و همکاری دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بسیار خوب بوده است.

 

وی درباره مشکلات سایت‌های مسکن مهر توضیح داد و گفت: دولت یازدهم تصمیم گرفته است که سایت‌های مسکن مهر را تا پایان دولت به اتمام برساند و تحویل دهد. شخص آقای روحانی دستور داده‌اند که سایت‌ها تکمیل شوند و به کسانی که خریداری کرده‌اند، تحویل داده شود و ما در این راستا تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

 

استاندار تهران خاطرنشان کرد: چند اشکال عمده و مهم در ساخت مسکن‌های مهر وجود داشت؛ نخست اینکه سایت‌ها در مکان‌های نامناسبی جانمایی شدند. از سوی دیگر خدمات‌رسانی به آنها کار پیچیده ای است. آب و برق و گاز انتقالش سخت بود و منابع هم پیش‌بینی نشده بود. کسانی که قرارداد بستند؛ نمی‌دانستند در طول پروسه ساخت دوباره هم بابد پول بدهند. در حالی که در قراردادها مشخص است که باید مرحله به مرحله پول پرداخت شود.

 

وی تصریح کرد: بنابراین روشن نکردن مسیر کار برای متقاضیان یک اشکال و عدم پیش‌بینی منابع برای خدمات‌رسانی یک ضعف عمده بوده است. امیدوار هستیم تا پایان سال آینده سایت‌های مسکن مهر به اتمام برسد و به متقاصیان واگذار شود.

 

وی با بیان اینکه تهران در بحث مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز رتبه اول را دارد، گفت: با جمع‌بندی که در وزارت کشور انجام شده، تهران در پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز رتبه اول را دارد و ما هیچ شکی نداریم. ما ساخت بالای ارتفاع 1800 متر را جلوگیری کردیم. همکاری که در این راستا بین اداره آب، منابع طبیعی محیط زیست، قوه قصاییه، شهرداری، فرمانداری و نیروی انتطامی وجود دارد؛ بی‌نظیر است.

 

وی افزود: در تهران و اطراف، زمین بسیار ارزش دارد و ما سعی کردیم؛ مراقبت‌های لازم را انجام دهیم. ما دستگاه‌های اجرایی را وادار کردیم که به وظایف خودشان عمل کنند؛ یعنی گفته‌ایم قبل از اینکه جرم اتفاق بیفتد، باید جلوی آن گرفته شود. چون در این صورت نیاز به حکم قصایی نیست، ولی وقتی ساخته شد، نیازمند حکم قضایی برای تخریب هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------